Online supermarket Košík.cz skončí s prodejem klecových vajec nejpozději do dvou let
, /

Online supermarket Košík.cz skončí s prodejem klecových vajec nejpozději do dvou let

Online supermarket Košík.cz skončí s prodejem klecových vajec nejpozději do dvou let

Před prázdninami se v České republice rozvířila velká debata o původu potravin, přičemž se hodně začala řešit především vejce. V několika reportážích se ukázalo, v jak hrůzných stavech některé firmy slepice chovají. S rychlou reakcí tehdy přispěchaly online supermarkety Rohlik.cz a Košík.cz, které oznámily, že začnou vejce pocházející z klecových chovů omezovat.

Košík.cz, který patří do skupiny Mall Group, nyní po původních nepříliš jasných proklamacích představil konkrétní plán, jak hodlá s vajíčky z klecí definitivně skoncovat. Do konce roku 2020 už prý v nabídce Košíku žádné vejce z klecových chovů být nemají. Aby měli ale zákazníci už nyní jasný přehled o původu vajec, nabízí Košík nově jednoduché filtrování.

Už v létě CEO Košík.cz Tomáš Jeřábek (na úvodní fotce) slíbil, že jeho firma bude nabídku vajec z klecových chovů redukovat. Nakonec se ukázalo, že jejich vyřazování půjde rychleji, než se očekávalo. Je to i díky tomu, že po vejcích na podestýlce či z volných chovů významně vzrostla poptávka, a tak se Košíku podařilo jednodušeji najít nové dodavatele, protože má větší odběr. Dnes jsou tři ze čtyř vajec prodaných na Košíku z mimoklecových chovů.

Tomáš Peťovský z Uber Eats: Lidé dnes chtějí jíst hned, jsme jako Netflix pro jídlo

Český trh s donáškou jídla z restaurací zažil v létě pořádné zemětřesení. Dlouhé roky platilo, že synonymem...

„Košík vždy fungoval jako e-shop pro všechny. Nabízíme produkty ve všech cenových variantách, aby u nás mohli nakupovat i ti, pro které je každá koruna důležitá. Vajíčka z klecových chovů tak v současné době zůstávají v nabídce hlavně z tohoto důvodu,“ vysvětluje Tomáš Jeřábek. Pokud by se však ukázalo, že o vejce z klecí už lidé nestojí, vyřadí je Košík dříve, ještě před rokem 2020. Počet prodaných vajec z klecových chovů se v roce 2019 na Košík.cz sníží na 10 procent, po roce 2020 nebudou v nabídce žádné.

Internetový supermarket ze skupiny Mall Group tak de facto reaguje na již dříve ohlášený tah svého největšího konkurenta, kterým je Rohlik.cz Tomáše Čupra. Ten už v létě oznámil, že vejce z klecových chovů z nabídky odstraní nejpozději do konce roku 2019. Je tedy pravděpodobné, že se právě na tomto datu oba konkurenti potkají.

„Bez tlaku spotřebitelů na obchodníky a velké řetězce ke změně hned tak nedojde. Jdeme proti trhu, ale pokusíme se být inspirací pro ostatní, že to jde,“ říkal před pár měsíci Čupr. Tlak tak nyní nepůjde jen od samotných spotřebitelů, ale také od potravinových e-shopů, což by ve finále mělo mít pozitivní dopad na celý trh. O něco méně ambiciózní plány mají v prodeji vajec také velké kamenné řetězce jako Globus, Kaufland, Lidl, Penny Market, Billa nebo Tesco – všichni se chtějí klecových vajec zbavit do konce roku 2025. Delší doba je závislá na smlouvách s dodavateli.