Nová hra od českého herního studia Geewa Smashing Four vydělává přes milion dolarů měsíčně
, /

Nová hra od českého herního studia Geewa Smashing Four vydělává přes milion dolarů měsíčně

Nová hra od českého herního studia Geewa Smashing Four vydělává přes milion dolarů měsíčně

České herní studio Geewa, které většinově vlastní investiční skupina KKCG miliardáře Karla Komárka, s novou hrou Smashing Four překonává všechna očekávání. Od vypuštění mobilní hry na bázi soubojů postupně se vyvíjejících hrdinů se podařilo Geewě dostat na bezmála 200 tisíc aktivních hráčů denně a více než milion dolarů (přes 22 milionů korun) v měsíčních příjmech.

Většinu z aktuálních příjmů navíc Geewa investuje do další propagace hry tak, aby se s ní dostala výhledově do první padesátky nejvýdělečnějších titulů na Google Play a App Storu. Nyní se se Smashing Four, který je ke stažení zcela zdarma, pohybuje kolem dvoustého místa, před třemi měsíci přitom byl za čtyřstovkou.

„Růst tržeb za tři měsíce je skutečně raketový. Z čeho máme obzvlášť radost, je to, že se nám daří oslovovat hráče na americkém kontinentu, především v USA. To je opět významný kvalitativní posun od minula, kdy jsme se s předchozí hrou prosadili spíš v Asii,“ doplňuje k posunu šéf a zakladatel Geewy Miloš Endrle.

Dle Endrleho může titul v první padesátce vydělávat až jeden milion dolarů denně a na trhu se udržet minimálně tři až pět let. „My u Smashing Four očekáváme minimálně stejnou životnost. Hru stále rozvíjíme a posilujeme pozici lídra v oblasti her hráče proti hráči založených na reálné fyzice a jasných pravidlech,“ doplňuje Endrle. Mezi aktuálně vůbec nejúspěšnější tituly se řadí především Fortnite, Pokémon GO nebo Candy Crush Saga, ale také ROBLOX nebo Homescapes.

Aplikace Storki přináší poprvé v češtině oblíbené příběhy chat fiction připomínající SMS zprávy

Ve světě jsou již nějakou dobu velmi oblíbené příběhy ve formě „chat fiction“. Jde o druh digitálního...

Geewa má aktuálně na trhu 6 her, které měsíčně zasahují přes 10 milionů unikátních hráčů. Firma si prošla za takřka 13 let svého fungování přes mnoho problémů, několikrát téměř zbankrotovala a od obrovských úspěchů se přes nezdary prokousala až zpět na pozici jednoho z nejlepších vývojářů her v Česku. Mimo 60procentního podílu, za který zaplatilo KKCG bezmála 82 milionů korun, drží značný podíl ve firmě také polské MCI Ventures, které investovalo 2,2 milionu dolarů, tedy téměř 50 milionů korun.

Herní trh v Česku obecně dosahuje na dvě až tři miliardy korun ročně. Mezi nejúspěšnější tituly poslední doby se na mezinárodním poli řadí například Chuchel od českých Amanita Design nebo Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios, které zaplatilo celý svůj vývoj během prvních týdnů prodeje. Hrám se daří i na poli virtuální reality, kde aktuálně z českých titulů vyniká Beat Saber spadající pod Beat Games, za kterým stojí trio Jaroslav Beck, Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár.