Netflix je zpět na koni. Za poslední čtvrtletí získal 7 milionů nových uživatelů a chce dál růst
, /

Netflix je zpět na koni. Za poslední čtvrtletí získal 7 milionů nových uživatelů a chce dál růst

Netflix je zpět na koni. Za poslední čtvrtletí získal 7 milionů nových uživatelů a chce dál růst

Netflix může být opět v klidu. Globální streamovací platforma včera oznámila výsledky za poslední čtvrtletí, které značným způsobem překonalo to předcházející. Netflix vedený Reedem Hastingsem jen za poslední kvartál získal téměř sedm milionů nových uživatelů.

Přesně jich bylo 6,96 milionu, což je číslo, které neočekávaly ani ti nejoptimističtější výhledy na Wall Street a vlastně ani sám Netflix. Což je pro něj pochopitelně dobrá zpráva, protože se potřeboval zotavit z předchozího čtvrtletí, kdy naopak přidal méně uživatelů, než se očekávalo. Největší streamovací platforma tak má nyní globálně přes 137 milionů předplatitelů a navíc očekává ještě významnější růst v posledním letošním kvartálu.

Za celý rok 2018 by chtěl Netflix ke své zákaznické bázi přidat celkem 28,9 milionu uživatelů, což by bylo suverénně nejvíc za celou jednadvacetiletou historii firmy. Počet nových předplatitelů spolu s tímto výhledem poslaly akcie Netflixu o 15 procent nahoru, čímž stále rostoucí firma potvrdila svou silnou pozici na akciovém trhu. Tržní hodnota Netflixu je aktuálně přes 150 miliard dolarů, přičemž jen v letošním roce stoupla cena jeho akcií o 81 procent.

Spoluzakladatel a šéf Netflixu Reed Hastings navíc prohlásil, že na poli streamování videa je ještě tak obrovský prostor k růstu, že se na to jeho firma bude soustředit velmi dlouho. Klíčem k získávání nových zákazníků je silná obsahová nabídka, do níž má Netflix letos investovat až 13 miliard dolarů a zároveň se pro její tvorbu snaží získat ty nejlepší lidi z branže.

Na Netflix míří historicky první seriál, který se točil v Česku. Jde o horor a stojí za ním režisér Jan Pavlacký

Na streamovací videotéku Netflix, kterou sleduje více než 130 milionů diváků po celém světě, míří historicky...

Podle Cowen & Co., jak informovala agentura Bloomberg, vydal Netflix v posledním čtvrtletí rekordních 676 hodin původních pořadů, čímž vůbec poprvé během jediného kvartálu překonal 500 hodin. Právě originální a často úspěšné filmy a seriály jsou to, čím Netflix u uživatelů po celém světě boduje. Ostatně do budoucna to bude právě růst za hranicemi Spojených států, který požene firmu kupředu. Už v uplynulých třech měsících získal Netflix 84 procent nových uživatelů v zahraničí.

Dopad na sociálních sítích

Svou sílu na mediálním trhu chtěl navíc Netflix podtrhnout také statistikou, kolik fanoušků na Instagramu přibylo některým jeho hereckým hvězdám poté, co se objevily v jeho originálních pořadech. Například Millie Bobby Brown, „jedenáctka“ z velmi úspěšného seriálu Stranger Things, nebo Noah Centineo z romantické komedie To All the Boys I’ve Loved Before nabrali po svých debutech na Netflixu miliony nových fanoušků. I tím dnes Netflix demonstruje svou pozici.

Foto: Netflix, re:publica/Gregor Fischer