Český startup GoOut od Mitonu míří se svým přehledem akcí a prodejem vstupenek do Berlína

Mobilní aplikace GoOut

Foto: GoOut

Český startup GoOut, spadající do portfolia investiční skupiny Miton, který funguje jako průvodce pro kulturní akce od hudby přes divadlo až po výstavy včetně nákup vstupenek, expanduje do v pořadí již páté země. Konkrétně do Německa, přičemž cesta GoOutu začne nejdříve mapováním kulturního dění v Berlíně a festivalů po celé zemi. Prodej vstupenek a přehledy akcí pro další německá města budou následovat v průběhu příštího roku.

GoOut v minulosti expandoval do Polska, Finska či Estonska a na české verzi portálu si každý měsíc koupí vstupenku bezmála čtvrt milionu lidí. Nyní tedy chce GoOut na domácí úspěchy navázat i v sousední zemi. Česká služba má 300 tisíc registrovaných uživatelů a její mobilní aplikaci si dosud stáhlo bezmála 70 000 lidí.

„Berlín je logický první krok – intenzita kulturního dění je tam opravdu neuvěřitelná. Zároveň je to město, kam míří za kulturou spousta fanoušků z Čech i Polska, kde již působíme. Berlínská kulturní scéna je navíc těžká na orientaci, protože spousta míst nemá standardní web – dozvědět se o některých akcích vyžaduje skoro detektivní práci a výbornou znalost prostředí,“ říká k expanzi šéfka německé části projektu Emily Brandi.

GoOut.cz_zakladatele_Otevrel_Knyttl

Zakladatelé GoOutu Vojtěch Otevřel a Vojtěch Knyttl

Foto: GoOut

„Berlín je kulturní metropole par excellence, s obrovským množstvím lokálních fanoušků i zahraničních návštěvníků – a přitom postrádá službu podobnou té naší. Kromě prodeje vstupenek totiž lidé na GoOutu najdou i špičkově zpracované kulturní inspirace v kompletní šíři, můžou si ukládat své oblíbené akce a umělce, zvát na ně další lidi… Přidaná hodnota „kulturního marketplace“ nám získala širokou uživatelskou základnu v Česku, věříme tudíž, že s tímto modelem uspějeme i v Německu,“ dodává Vojtěch Otevřel, jeden ze spoluzakladatelů a CEO společnosti.

cyril-klepek-1

Přečtěte si takéCyril Klepek: Ekonomické zpomalení je na obzoru. Záchranným kruhem může být cirkulární ekonomika

Zákazníci podle něj na GoOut nechodí jen kvůli nákupu vstupenek, ale hlavně zjistit, co se kde děje. S tímto cílem chce GoOut uspět nejen v Česku a okolí. „Německem to samozřejmě nekončí, naším plánem je stát se kulturní službou číslo jedna i za Kanálem a dál,“ doplňuje Otevřel.

goout

GoOut má například pro Prahu v databázi během jednoho roku přes 210 tisíc akcí. Další statisíce pak pokrývá redakce GoOut v Brně, Ostravě, Plzni a čtyřech největších polských městech. Společnost působí také ve Finsku a Estonsku, kde se stará o prodej vstupenek na tři největší pobaltské festivaly.

Absolvent Mediálních studií na FSV UK. Baví mě technologie, mobilita, udržitelnost, fintech a cestování.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.