Aerolinka pro mladé Joon na trase mezi Prahou a Paříží nahrazuje Air France

Filip HouskaFilip Houska

Airbus

Foto: Airbus

Letoun A350-1000 během vzletu

0Zobrazit komentáře

Francouzský letecký gigant Air France si před rokem uvědomil, že by nebylo od věci spustit novou, nízkonákladovou aerolinku se zaměřením výhradně na mileniály. Vznikla tak značka Joon, která mladým pasažérům během letů do řady evropských metropolí a vybraných exotických destinací na palubě nabízí digitální zábavní systém či možnost objednání jídla. Nově se budou tyto lety týkat výrazně širší sorty cestovatelů, a to včetně těch českých.

Joon od 31. března příštího roku na trase Praha–Paříž a Paříž–Praha svými letadly a službami kompletně nahradí svou mateřskou společnost Air France. Joon bude z Prahy a Paříže létat ve stejných časech jako dosud Air France, a to konkrétně v 9.50, 15.25 a 20.35 (z Prahy do Paříže) a v 7.20, 13.00 a 18.10 (z Paříže do Prahy). Změny se však nedotknou spolupráce s Českými aeroliniemi, které budou z letiště Charlese de Gaulla do Prahy startovat v 9.45, 15.05  a 20.15, respektive v 7.10, 12.25 a 17.35 z Letiště Václava Havla do Paříže.

joon-entertainment

Na palubě letadel Joon najdete zábavní systém YouJoon

emusk

Přečtěte si takéElon Musk naznačil zaměstnancům, že by se Tesla mohla po víkendu přehopnout do ziskuElon Musk naznačil zaměstnancům, že by se Tesla mohla po víkendu přehopnout do zisku

Na palubě zpravidla Airbusů A320 a A321, které nabízejí kapacitu 174 míst, respektive 212 míst, se pak cestující mohou těšit na servis, který byl aerolinkou Joon propagován hned od jejího spuštění. I v ekonomické třídě má každé sedadlo vlastní napájecí USB zásuvku, zábavní systém YouJoon v podobě tabletu s nabídkou nejrůznějších seriálů a bezplatný sortiment nealkoholických nápojů (káva, čaj, džus, voda). Přítomné bude i menu s bio jídlem (včetně smoothies nebo organického pečiva), nicméně to už zdarma nabízeno nebude.

Jelikož Joon startovala jako takzvaná aerolinka pro mileniály, stále klade důraz na trendy, které prakticky hýbou světem. To mají dokazovat například uniformy personálu tvořené z více než 60 % z polyesteru z recyklovaných plastových lahví. Jejich provedení se navíc znatelně odlišuje od klasického oblečení letušek a stewardů – uhlazené uniformy nahrazuje modré sportovní pojetí.

joon-uniform

Uvedená letadla budou disponovat i business třídou, v rámci které mají být nabízeny doplňkové služby. Náročnější cestující tak budou mít zdarma možnost využít snídani, oběd nebo večeři (podle doby, v kolik poletí) včetně drobného občerstvení nebo šampaňského. Součástí mají být i nejrůznější koktejly.

Pravděpodobně však nejcennějším doplňkem pro všechny cestující, kteří si připlatili za business třídu, je možnost vstupu do salónku Business Class Lounge (na letišti Charlese de Gaulla). Chybět nemá ani přednostní odbavení nebo umožnění přepravy většího zavazadla.

joon-business

Business třída v letadlech Joon

Stále nízkonákladovka

I když Joon pomalu odstupuje od zaměření na mladé cestovatele, stále má nabízet přijatelnější ceny než konkurence. Zavádějící ceny letů mezi Prahou a Paříží budou začínat na 49 eurech (necelých 1 300 korun) za jednosměrný let včetně letištních poplatků. Na druhou stranu si bude nutné připlatit za zavazadlo k odbavení.

Od léta 2019 začíná vedle Prahy létat Joon z Paříže také do Madridu, Manchesteru, Stockholmu, na ostrov Saint-Martin a ekvádorské Quito.

Foto: Anna Zvereva / Wikimedia Commons

Diskuze (0)

Novinka

Anonym