Volkswagen navrhl novou samořídící elektrododávku I.D. BUZZ CARGO. Přijít by měla do tří let
, /

Volkswagen navrhl novou samořídící elektrododávku I.D. BUZZ CARGO. Přijít by měla do tří let

Volkswagen navrhl novou samořídící elektrododávku I.D. BUZZ CARGO. Přijít by měla do tří let

Německá automobilka Volkswagen odhalila další koncept vozu ze svého chystaného vozového parku I.D. založeném na elektrickém pohonu. Na letošním hannoverském autosalonu IAA představila elektrododávku I.D. BUZZ CARGO, která vychází z designu očekávaného mikrobusu I.D. BUZZ, jenž má do čtyř let reinkarnovat svého kultovního předchůdce z 50. až 80. let minulého století, známého především z kalifornských pobřeží.

Vzhledem ke svému provedení má být I.D. BUZZ CARGO moderním prostředkem pro komerční přepravu zboží. I když je velikostně a vzhledově téměř shodný s uvedeným mikrobusem (vyjma zadních dveří), definici „dodávky“ upřesňují zejména integrované chytré funkce. Jmenovitě tak jde například o různé přihrádky, které mají být systémově sledovány s tím, že řidič bude mít detailní přehled o aktuálně převáženém zboží. Díky nim by tak kurýr mohl rychleji doručovat balíky k zákazníkům a současně řešit nové objednávky přímo z auta.

Pro co nejefektivnější doručovací proces by měly sloužit i samořídící technologie. I.D. BUZZ CARGO má nabízet autonomní systémy 4. stupně, které prakticky nepotřebují žádný zásah řidiče. To by ostatně měla umocňovat i situace, kdy se po aktivaci samořízení zasune volant do palubovky. Volkswagen se mimo jiné chystá do dodávky integrovat i velký dotykový displej, který by promítal jak trasu cesty, tak relevantní údaje o zákaznících a jejich objednávkách.

Co se týče výbavy, I.D. BUZZ CARGO má v základu disponovat elektromotorem o výkonu 150 kW s 48kWh baterií, díky čemuž by byl schopen na jedno nabití ujet zhruba 330 kilometrů. Nabídnuta by však měla být i vyšší modelová varianta s dojezdem přibližně 550 kilometrů, a to díky baterii s kapacitou 111 kilowatthodin. Promýšlí se také integrace solárních panelů na střechu vozu, které by baterii měly dobíjet v průběhu jízdy nebo stání, dosazení druhého motoru pro zajištění pohonu na všechna čtyři kola nebo nahrazení klasických zrcátek kamerami.

Stejně jako u konceptu mikrobusu I.D. BUZZ, i tento užitkový vůz má mít jednoduchý interiér, v němž přehledně vyniknou všechny funkční prvky včetně minimalisticky provedené palubovky a snadno složitelných předních sedaček.

Ač se jedná o poměrně odvážný koncept, Volkswagen s uvedením na trh nehodlá příliš dlouho čekat. Jeho vizí je I.D. BUZZ CARGO nabídnout k prodeji (minimálně přepravním společnostem) v průběhu roku 2021. Cena zatím nebyla stanovena, stejně jako nebyly zmíněny konkrétní trhy, kde se vůz poprvé objeví.