Tesla Model X má další konkurenci. S prvním elektrickým SUV vyrukoval také Mercedes-Benz
, /

Tesla Model X má další konkurenci. S prvním elektrickým SUV vyrukoval také Mercedes-Benz

Tesla Model X má další konkurenci. S prvním elektrickým SUV vyrukoval také Mercedes-Benz

Dva roky na něj Mercedes-Benz lákal a tento týden ho konečně oficiálně odhalil. První plně elektrický vůz Mercedes-Benz EQC značí novou éru německé automobilky, pro kterou bude tato čtyřkolka poháněná pouze elektřinou jedním z nejdůležitějších vozů vůbec. Vstup do elektromobilového světa musí být úspěšný.

Přechod na elektřinou poháněné vozy je v automobilovém světě zřejmý. Již několik let tuto vizi prokopává americká Tesla Elona Muska a konečně na ni začínají reagovat také tradiční německé automobilky. Tento týden zahájilo výrobu vlastního SUV e-tron Audi a konkurenční Mercedes-Benz se ihned připojil. Prozatím ale pouze s oznámením.

Proti Modelu X od Tesly, který je aktuálně nejznámějším a nejvíce viditelným elektrickým SUV, hodlá Mercedes-Benz postavit model EQC400 4MATIC, který se začne příští rok vyrábět v Německu a v roce 2020 dorazí na americký trh. O ceně zatím Mercedes nemluví, ale můžeme počítat s částkou kolem 2 milionů korun.

Čtyřkolka od Mercedesu bude mít výkon 402 koní, tedy až 300 kilowattů, podobně jako konkurenční Audi e-tron, ale nejvíce dnes zákazníky u elektromobilů zajímá především dojezd. A to byl jeden z největších problémů, které německého giganta při oznámení potkal. Nejprve totiž tvrdil, že ujede přes 320 kilometrů, což později upravil až na 450 kilometrů, čímž srovnal parametry svých konkurentů. Ale všichni výrobci obvykle tyto odhady navyšují a realita bývá o něco střídmější.

Audi zahájilo výrobu elektrického SUV e-tron. Podívejte se, čím chce konkurovat Tesle

I když se na poli elektromobilů mluví především o Tesle nebo zavedených značkách jako Nissan (Leaf) či Toyota...

Jisté je každopádně to, že Mercedes-Benz EQC bude mít 80kW baterii, která se má dobít z 10 na 80 procent za 40 minut, když použijete rychlonabíječku. Uvnitř auta pak chce Mercedes zaujmout zbrusu novým infotainment systémem, jemuž dominují dva více než 10palcové digitální displeje. Standardem jsou vyhřívané sedačky, 19palcová kola, růžově zlaté motivy a adaptivní světlomety.

Nový Mercedes-Benz EQC bude mít omezovač na 180 kilometrů v hodině. Konkurenční Tesla Model X má omezovač až na 250 kilometrů v hodině a Jaguar I-PACE, další elektrické SUV, na 200 kilometrů v hodině. Co se týče zrychlení, Mercedes-Benz EQC se dostane „z nuly na sto“ za 4,9 vteřiny, stejně jako Tesla Model X 75D.

Na poli plně elektrických SUV se tak začíná schylovat k zajímavém souboji. Dosud takřka neohrožený vládce tohoto prostoru, Tesla, se bude muset začít otáčet. Své želízko v ohni bude zanedlouho mít Audi, Jaguar, Mercedes-Benz a také dosud nezmíněné BMW, které rovněž tento týden odhalilo koncept svého SUV iX3. Ani to se ale nedostane na trh dříve než za dva roky. A do toho všeho se chce opřít do výroby také čínské NIO, což potvrzuje jeho plán se vstupem na americkou burzu. Nezapomínejme ani na Porsche, které již příští rok vydá svůj sportovní elektromobil Taycan.

Foto: Mercedes-Benz