Online supermarket Rohlik.cz přestane do konce roku prodávat jednorázové plastové výrobky
, /

Online supermarket Rohlik.cz přestane do konce roku prodávat jednorázové plastové výrobky

Online supermarket Rohlik.cz přestane do konce roku prodávat jednorázové plastové výrobky

Hromadící se množství plastového odpadu, které lidstvo generuje ve zvyšujícím se objemu a nezvládá ho efektivně recyklovat, je problém, který začíná řešit stále více firem. Velké téma je to v potravinovém byznysu po celém světě pro řetězce a supermarkety, které se snaží vyřadit z prodeje jednorázové plastové výrobky. Mezi prvními v Česku, kdo se do této iniciativy zapojí, bude online supermarket Rohlik.cz.

Plastových výrobků, jako jsou příbory, talíře nebo brčka, se český online obchod s potravinami, který založil a vede Tomáš Čupr, zbaví do konce letošního roku. Rohlik.cz má ekologickou zodpovědnost dlouhodobě nastavenou jako jednu z priorit a vedle zmíněného ukončení prodeje jednorázových plastových výrobků také ve svém e-shopu nově zavedl tzv. bezplastovou uličku.

„Naši zákazníci, pro něž je ekologie stejně zásadním tématem jako pro nás, mohou během nákupu jedním kliknutím zapnout filtr ‚bez plastového obalu‘. Ten jim vybere pouze produkty, které nejsou baleny do plastů,“ říká Tomáš Čupr.

Zákazníci nově na Rohlik.cz místo plastových výrobků najdou dřevěné a papírové kelímky, tácky nebo příbory. Plastový sortiment zůstane v nabídce pouze do vyprodání zásob. Naopak se do prodeje dostanou také rozložitelné sáčky a pytle na odpadky či ekologicky rozložitelné dětské pleny a drogerie ve stoprocentně recyklovaných obalech.

Problém s plasty začínají řešit i nápojoví giganti. PepsiCo a nákup SodaStreamu je toho důkazem

Celou společností v poslední době hýbe jedno významné ekologické téma. Neustále rostoucí počet plastů po celé...

Důraz na ekologická řešení ostatně Rohlik.cz dokazuje při doručování objednávek, kdy potraviny balí do tašek z ekologického FSC papíru, za jehož větší používání se zasazuje i organizace Greenpeace. Rohlik.cz se navíc snaží počet těchto tašek v oběhu snižovat a nabízí i jejich následný odvoz a recyklaci.

„V některých ohledech jsme však limitováni i stávajícími předpisy, které stanovují, že určité typy produktů musí být do tašek baleny odděleně. Proto často nemůžeme nákup přivézt pouze v jedné tašce, i když by se do ní třeba vešel. Legislativa nám to nedovoluje,“ dodává Tomáš Čupr.