Online supermarket Rohlik.cz čelil v pátek útoku hackerů. Jeho služby nefungovaly přes hodinu

Zakladatel Rohlik.cz, Tomáš Čupr

Na poli e-shopů s potravinami je v posledních měsících obrovský souboj. Konkurenční boj svádí v tomto segmentu především trojice Tesco Online nákupy, Košík.cz a Rohlik.cz, který má na trhu aktuálně dominantní pozici. Možná i proto je častým cílem hackerů, kteří využívají takzvané DDoS metody k přetížení serveru a následované nefunkčnosti celého webu.

Rohlik.cz podobnému útoku čelil relativně nedávno, přesněji 7. srpna, kdy musel jeho server vyrižovat zhruba 5 000 požadavků za minutu, což vedlo až ke krátkodobému vyřazení z provozu. Nebylo to ovšem nic proti pátečnímu útoku, ve kterém bylo požadavků již takřka 33 tisíc za minutu, což vedlo až k odpolední nedostupnosti webu po celých 70 minut.

Jednalo se o největší hrozbu, se kterou se IT oddělení muselo vypořádat. Čelili jsme až 33 tisícům požadavkům za minutu. Útok byl rozhodně silnější než ten v srpnu. Byli jsme poučeni a tentokrát jsme rychleji aplikovali záchranná opatření, především jsme museli ihned odříznout přístupy ze zahraničí,“ komentuje útok technický ředitel Rohlik.cz Ondřej Klamt.

rohlikweb

Při útoku neunikla dle všeho žádná citlivá data, Rohlik.cz ale zároveň žádným způsobem nemůže tušit, kdo by mohl za podobným útokem stát. I pokud by to tak byl jeden z konkurenčních hráčů, vzhledem k roprostření počítačů, které vysílají požadavky z nejrůznějších míst v zahraničí, neexistuje takřka žádná možnost, jak útočníka vystopovat.

Během pátečního odpoledne situaci komentoval zakladatel a CEO Rohlik.cz, Tomáš Čupr, na svém Twitteru ve smyslu, že už nemůže jít jen o shodu náhod. Rohlik.cz v poslední době „soupeří“ především s konkurenčním Košíkem, který v nedávné době přebral z Rohlíku hned několik klíčových lidí. Uvnitř Čuprovy firmy se událo změn více, především na poli managementu.

Apple-keynote-Tim-Cook-September-event-09122018

Přečtěte si takéApple představil tři nové iPhony s velkými displeji a Apple Watch s EKG. Podívejte se, jak vypadají

Jak zmiňuje server Mediář.cz, nedávno to byly například Hana Hemerková a Monika Hovadíková, a to na pozice vedoucí nákupu a supply chain management. Následovaly tak nového performance manažera Tomáše Bzirského, který odešel z Rohlik.cz z pozice marketingového manažera.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.