Americké Twilio kupuje za více než 1 miliardu korun český analytický startup Ytica

Šimon Vostrý se svou manželkou Květou ze startupu Ytica

Foto: Ytica

O názvech Ytica a Twilio jste dost možná nikdy neslyšeli. V prvním případě jde o rok a půl starý český startup, který vytváří analytický software pro kontaktní centra, a v druhém o amerického technologického obra poskytujícího komunikační služby. A právě Twilio nyní oznámilo, že startup Ytica kupuje za více než 1 miliardu korun. Jedná se o jeden z největších exitů mezi českými startupy za poslední roky.

Důvod, proč jste o Ytica nemuseli vůbec slyšet, je jednoduchý. Jednak jde o velmi mladý pražský startup o 14 zaměstnancích a jednak dělá na analytických nástrojích pro kontaktní centra, takže přichází do styku především s velkými firmami. Ytica vytváří software pro reportování, analýzu hlasu a tzv. optimalizaci pracovních sil (workforce optimization) a firmám díky tomu přináší podrobný vhled do toho, jak jejich kontaktní centra fungují a jak pracují se zákazníky.

Vzhledem k tomu, že kontaktní centra už dnes zdaleka nejsou pouze o volání, ale mnoho komunikace se odehrává na různých komunikačních platformách, jako je Messenger nebo WhatsApp, postavila Ytica vcelku robustní nástroj, který si okamžitě našel mnoho klientů. A není se čemu divit.

ytica-team1

Čtrnáctičlenný tým Ytica

Foto: Ytica

Se svou dvacetiletou praxí v oboru ho vybudoval Šimon Vostrý, který předtím s Holanďanem Marcelem Westerbeekem založil firmu ZOOM International. Ta se věnovala podobným nástrojům jako Ytica, jen cílila na jiné zákazníky, kterých za téměř dvacet let posbírala v 90 zemích desítky.

Nový, tentokrát už ryze český startup Ytica, založil Šimon Vostrý se svou manželkou Květou a během pouhých osmnácti měsíců se jim podařilo firmu dovést k velkému exitu. Ytica ani Twilio, jehož hodnota se na americké burze pohybuje kolem 8,5 miliardy dolarů, nechtějí cenu transakce komentovat, ale podle našich informací přesahuje 1 miliardu korun.

wework1

Přečtěte si takéDo Prahy míří coworkingový gigant WeWork. Nový kampus otevře na Národní třídě

Spojení s Twiliem, jehož cloudovou komunikační platformu používá po celém světě přes dva miliony vývojářů, není náhodné. Ytica s americkým obrem dlouhodobě spolupracovala a vzhledem k tomu, že většina zákazníků Twilia nakonec začala využívat i její optimalizační nástroje, rozhodla se americká firma, že celý český startup rovnou koupí. Ytica tak bude nově nabízena v rámci kompletně programovatelné platformy Twilio Flex, kterou využívají kontaktní centra, a právě na jejím rozvoji i dalších produktů Flex se bude nadále podílet Šimon Vostrý se svým týmem.

ytica

Analytické nástroje pro kontaktní centra od Ytica

Foto: Ytica

„Vytvořili jsme Ytica, abychom dali kontaktním centrům kompletní vhled do jejich dat, což s předchozími řešeními nebylo možné, a umožnili manažerům dělat zasvěcená rozhodnutí. Naše filozofie ohledně budoucnosti kontaktních center a způsobu, jak se k ní dostat, se perfektně propojuje s Flexem,“ komentuje nové spojení Šimon Vostrý, CEO a spoluzakladatel Ytica.

Twilio díky této akvizici zároveň otevírá v Praze novou pobočku a celkem půjde už o sedmnáctou zemi, kde působí. V Evropě dosud mělo Twilio kanceláře v Londýně, Berlíně, Mnichově, Dublinu, Madridu, Tallinnu a Malmö. Ytica je pro Twilio čtvrtou podobnou akvizicí, již dříve do svých nástrojů americká firma integrovala služby Authy, Kurento či Beepsend SMS.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.