Prodejní aplikace Letgo, která funguje i v Česku, získala investici ve výši 500 milionů dolarů

Startup Letgo, umožňující prodej a nákup věcí z druhé ruky přes mobilní a webovou aplikaci, sice vznikl teprve v roce 2015, ale od té doby se dokázal rychle vypracovat mezi nejvyužívanější prodejní služby vůbec. Nyní startup k posílení své pozice získává čerstvou investici ve výši 500 milionů dolarů, vedenou jihoafrickou investiční skupinou Naspers, která se zařadí k loňské 100 milionové investici a zároveň posunuje valuaci Letgo na bezmála 1,5 miliardy dolarů.

V poslední době začal startup experimentovat například s videoinzeráty či nabídkou pronájmu a prodeje nemovitostí. Aplikace, jež funguje i v Česku, soupeří na tuzemském trhu především se zavedenými portály jako Bazos.cz, Sbazar či Aukro – to se od Letgo liší především možností nákupu jak již použitých, tak nových věcí, na které se Letgo primárně nesoustředí.

letgo

V zahraničí se aplikace stala tvrdým konkurentem Facebook Marketplace od největší sociální sítě současnosti, ale i dalších služeb jako je eBay, Craigslist či OfferUp. Aplikaci Letgo si dosud nainstalovalo přes 100 milionů lidí, čímž se stala jednou z vůbec nejstahovanějších prodejních aplikací na světě. Jednoduché nahrávání produktů během pár vteřin a přehledné rozhraní jsou bezpochyby důvody její oblíbenosti mezi uživateli.

bab

Přečtěte si takéAplikaci která zjistí, zdali zboží pochází z holdingu Andreje Babiše, si stáhlo již přes 160 tisíc lidí

Z posledních čísel, které společnost zveřejnila, je patrné, že neroste pouze počet uživatelů, ale také počet zveřejněných produktů. Aktuálně je jich na platformě přes 400 milionů. Měsíční počet aktivních uživatelů od počátku roku vzrosl o 65 % a od spuštění Letgo před třemi lety si mezi sebou uživatelé vyměnili na 6 miliard zpráv, přičemž denní počet zpráv dosahuje 13 milionů.

letgo

Zakladatelé startupu Letgo

„Jsme nesmírně vděční našim investorům za to, že v nás důvěřují a chápou naši vizi. Momentálně zažíváme obrovský růst a stáváme se jednou z největších společností světa v této oblasti. Snažíme se lidem poskytnout inovativní způsob prodeje věcí, kterým si mohou sami něco přivydělat a zbavit se zároveň toho, co již nevyužijí,“ dodává spoluzakladatel Letgo Alec Oxenford.

Ačkoliv Letgo prozatím působilo především v USA a Španělsku, postupně proniká i na další evropské trhy. Ostatně právě na expanzi má využít část peněz z poslední investice.

Foto: Letgo

V CzechCrunch se věnuje především tématu byznysu, startupů a inovací. Fanoušek nejen Applu, ale i cestování a dobré kávy.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.