Přes 125 milionů korun, pouze 40 kusů a 1500 koní. Podívejte se, jak vypadá nové Bugatti Divo
, /

Přes 125 milionů korun, pouze 40 kusů a 1500 koní. Podívejte se, jak vypadá nové Bugatti Divo

Přes 125 milionů korun, pouze 40 kusů a 1500 koní. Podívejte se, jak vypadá nové Bugatti Divo

Původem francouzská automobilka Bugatti, která zanikla v roce 1963, aby ji o tři dekády později oživil německý koncern Volkswagen, nebyla prakticky nikdy ve své historii ničím zásadním limitována, ani cenou, ani nízkým zájmem, ani technickými parametry. Když tak v roce 2005 bylo poprvé představeno Bugatti Veyron s výkonem téměř 1000 koní, se zrychlením z nuly na sto kilometrů za hodinu během 2,5 vteřin s maximální rychlostí 407 km/h, veřejnost zůstala v úžasu.

I přesto, že byl Veyron a jeho čtyři edice celkově ztrátový projekt, Bugatti se od té doby profiluje do kategorie exkluzivních vozů, které jednoduše musí mít ve své sbírce každý, kdo to s kolekcí automobilů myslí vážně nebo chce ukázat jistý společenský status. Cenovka Veyronu totiž přesáhla 1,5 milionu dolarů (33 milionů korun) a s dlouhodobými náklady, od pojištění až po servis, je to z dlouhodobého hlediska ještě horší. I tak ale Bugatti pokračovalo ve vývoji a v roce 2016 představilo model Chiron.

Výkon tohoto monstra dosáhl téměř 1500 koní, se zrychlením z nuly na sto za 2,4 vteřiny a omezovačem limitovanou maximální rychlostí 420 kilometrů za hodinu, která by po jeho vypnutí měla být schopna přesáhnout hranici 480 kilometrů v hodině. Vozidlo limitované 500 kusy zažilo velký úspěch a tak se na aktuálně probíhajícím automobilovém festivalu v kalifornském Pebble Beach Bugatti objevilo s velkou novinkou, přesněji novým modelem. Ten dostal název Divo, vyrobí se ho pouze 40 kusů a stojí více než 125 milionů korun!

Přesněji, cena Bugatti Divo je nastavena na 5 milionů eur a všech 40 kusů bylo ještě před představením okamžitě vyprodáno. V základu Divo vychází ze svého předchůdce, Chiron, oproti kterému je ale automobil o 35 kilogramů lehčí, má zcela jiný podvozek, větší přítlak na zemi a na okruhu Nardò byl schopen jeho čas překonat o celých 8 vteřin.

SpaceX se připravuje na start lodi Crew Dragon, na místě už je přístupová rampa pro posádku

Ačkoliv do prvního testovacího letu lodě Crew Dragon společnosti SpaceX zbývají přibližně tři měsíce,...

Kvůli vylepšením, které Divo dostalo pro lepší chování na závodním okruhu nebo při řezání zatáček, je ovšem jeho rychlost limitována 380 kilometry za hodinu, místo 420 kilometrů v případě Chironu. Bugatti tak ušlo dlouhou cestu, od nejrychlejšího sériově vyráběného automobilu, přes designovou raritu až k závodnímu speciálu.

Zajímavostí navíc je, že v případě původního Veyronu hrál zásadní roli při jeho návrhu i slovenský designer Jozef Kabaň, který později přešel do Škodovky a nyní je v BMW. U Veyronu se postaral o design interiéru. Na dalších projektech pro Bugatti již nepracoval.

Foto: Bugatti Automobiles S.A.S.