Podívejte se na nový koncept elektromobilu Audi, který má 670 koní a plné nabití do 15 minut
, /

Podívejte se na nový koncept elektromobilu Audi, který má 670 koní a plné nabití do 15 minut

Podívejte se na nový koncept elektromobilu Audi, který má 670 koní a plné nabití do 15 minut

Německá automobilka Audi se na právě probíhajícím automobilovém festivalu v kalifornském Pebble Beach ukázala s nejnovějším konceptem do své řady elektromobilů e-tron s názvem PB18. Na boj s konkurencí mezi supersportovními auty si Audi připravilo tři elektrické motory (jeden pro přední kola, dva pro zadní), které dohromady dávají výkon 671 koní, jež se krátkodobě může navýšit až na 764 koní.

Zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu se blíží dvěma vteřinám a design celého elektromobilu je uzpůsoben tak, aby maximalizoval aerodynamiku a souběžně skvěle fungoval jak na závodním okruhu, tak na běžné komunikaci. To vše při váze pouhých 1 550 kilogramů. Audi zároveň vynechalo všechny nadbytečné asistenty či samořídící systémy.

Jedním z nejzajímavějších parametrů je ovšem samotná baterie PB18 o kapacitě 95 kWh, která na jedno nabití ujede až 500 kilometrů. Nabití přitom nemá při využití 800voltové nabíjecí stanice zabrat déle než 15 minut, a to na její plnou kapacitu.

Futuristický interiér PB18 je určen pouze pro jednu osobu, podobně jako například v kokpitu formule, a většina jeho částí jsou dotykové displeje. A nebyl by to supersport, kdyby novinka v sérii e-tron, která by se mohla do reálné produkce dostat v příštích několika letech, nenabízela mimo 20″ designových kol také karbonové brzdy či výsuvné sportovní křídlo.

Prestižní akcelerátor Y Combinator přijal již 1906 startupů. Šestnáct z nich dosáhlo miliardové valuace

Jeden z nejprestižnějších startupových akcelerátorů v Silicon Valley, Y Combinator, do kterého se v každém kole...

Díky své konstrukci a faktu, že nemá elektromobil vepředu ani vzadu žádný motor, PB18 nabízí také 470litrový prostor v zadním kufru, který se dá přirovnat k zavazadlovému prostoru standardního kombíku (například u Audi A4). Audi u PB18 testovalo také své nejnovější technologie, jako jsou laserová světla s automatickým přepínáním, redukce točivého momentu či bezdrátové dobíjení vozidla.

Přesnější informace ohledně možné ceny, data produkce či bližších plánu s novým konceptem Audi neprozradilo. Ale v tomto roce se německá automobilka postupně zaměřuje na elektrickou technologii e-tron čím dál více, a začíná s ní zásobovat svá klasická vozidla od Audi A3 či A4, až po Q5 a Q7.

Foto: Audi