Online obchod s potravinami Rohlik.cz zdvojnásobil počet zákazníků a je poprvé v zisku
, /

Online obchod s potravinami Rohlik.cz zdvojnásobil počet zákazníků a je poprvé v zisku

Online obchod s potravinami Rohlik.cz zdvojnásobil počet zákazníků a je poprvé v zisku

Trhu s online potravinami se v Česku daří, po Francii a Velké Británii je tuzemský trh vůbec největší v Evropě a během loňska dosáhl 2,5 % celkového obratu rychloobrátkového zboží. Jeden z největších hráčů na českém trhu, Rohlik.cz, který založil a vede podnikatel Tomáš Čupr, tak díky tomu přešel vůbec poprvé od roku 2014 do zisku.

„Rohlik.cz se dostal do zisku (EBITDA, tedy před započtením úroků, daní a odpisů) již v prvním kvartále roku 2018. Očekáváme další růst,“ dodává CEO Rohlik.cz Tomáš Čupr, s tím, že počet zákazníků online supermarket dokázal od minulého roku téměř zdvojnásobit a obrat by měl letos dosáhnout hranice 2,5 miliardy korun.

K upevnění pozice jednoho z největších online supermarketů, hned vedle Kosik.cz či Tesco Potraviny online, se podařilo Rohlik.cz docílit také konsolidací konkurenčních obchodů Kolonial.cz a Kosik.cz, která vznikla akvizicí Košíku skupinou Rockaway. Mimo černých čísel, do kterých se Rohlik.cz dostal poprvé, a rostoucího počtu zákazníků, zvažuje firma také expanzi do zahraničí. Již dříve se spekulovalo o možném vstupu do Německa a na další trhy, pro které by Rohlik.cz potřeboval stovky milionů korun.

O tom, že Čupr své firmě věří, svědčí i fakt, že nedávno vykoupil dalšího minoritního akcionáře a nyní vlastní 59,82 % celé společnosti. Svůj podíl zvedal z původních zhruba 30 procent postupným odkupováním, které zahrnovalo i nákup téměř 15% podílu od investiční společnosti Enern. Mezi další podílníky tak aktuálně patří už pouze právě Enern s 28% podílem, Miton, majitel Partners Petr Borkovec a poslední drobný akcionář.

Jakub Veverka: Proč dětem nezakazovat mobilní telefony ve školách

Zhruba před týdnem jsme vás na CzechCrunchi informovali o zákonu, který ve Francii dětem od 3 do 15 let zakáže...

Firma postupně rozšiřuje také sortiment. Do prodeje zařadila až 650 nových produktů britské sítě obchodů Marks & Spencer, začala experimentovat s vlastní značkou hotových jídel, jogurtů či šunky, a také se zavázala k omezení vajec z klecového chovu, které chce postupně doplnit o vejce z volného chovu vlastní značky.

Do toho Rohlik.cz rozšířil také lokality svého rozvozu, mimo měst jako Liberec či Plzeň je nově služba dostupná také v chatových oblastech v okolí Karlštejna, Slap či Posázaví.