Nový fitness náramek Fitbitu konkuruje chytrým hodinkám. Je voděodolný a vydrží nabitý týden
, /

Nový fitness náramek Fitbitu konkuruje chytrým hodinkám. Je voděodolný a vydrží nabitý týden

Nový fitness náramek Fitbitu konkuruje chytrým hodinkám. Je voděodolný a vydrží nabitý týden

Fitbit jako jeden z mála vyvíjí chytré sportovní náramky, které dokáží na trhu obstát i v konkurenci pokročilejších chytrých hodinek, jež dokážou zastat většinu funkcí jako právě fitness náramky. Fitbit proti nim ale nyní vyrukoval s třetí generací své populární modelové řady Charge, která chytré hodinky v mnoha ohledech napodobuje.

Na první pohled se Charge 3 od svého předchůdce Charge 2 příliš neliší. Tvar zůstává vesměs stejný (ač má být díky hliníkovému pouzdru lehčí) a displej je na zápěstí stále ve vertikální pozici. Nicméně právě displej je po bližším prozkoumání patrně tím hlavním odlišujícím prvkem – nově je totiž dotykový a nezobrazuje pouze černobílé barvy, nýbrž různé stupně šedi. Stále však nejde o plnohodnotné barevné rozhraní, které je v dnešní době zcela běžné. Výhodou je také jeho větší úhlopříčka ve srovnání s Charge 2 (o 40 %) a ochrana pomocí Gorilla Glass.

Klíčovými doménami nového produktu na poli fitness náramků mají být ale zejména jeho výdrž na baterce a řada vylepšených sportovních funkcí. Charge 3 by měl na jedno nabití zvládnout až 7 dní plnohodnotného provozu, tedy přibližně o 2 dny více než předchůdce. Co se týče funkcí, novinka vedle toho, že je voděodolná do 50 metrů, nabízí i vylepšený měřic srdečního tepu s vyšší přesností výsledků, senzor SpO2 pro monitorování hladiny kyslíku v krvi nebo inovovaný systém pro sledování spánku.

Pro ženy Fitbit do Charge 3 integroval také funkci pro monitoring menstruačního cyklu, respektive balíček Female Health Tracking, který debutoval na chytrých hodinkách Versa. Na druhou stranu ale stále chybí samostatný GPS modul, což firma odůvodňuje tím, že lidé vesměs nechodí sportovat bez svých telefonů. Běhání je přitom bez mobilu mnohem pohodlnější.

PepsiCo kupuje za více než 3 miliardy dolarů výrobce domácí sodovky SodaStream

Nadnárodní gigant PepsiCo, který stojí za nápoji jako Pepsi, Mirinda či 7Up, oznámil, že za 3,2 miliardy dolarů...

Charge 3 se zaměřuje i na intuitivnější uživatelské rozhraní. To dokazuje například přehlednější a lépe dostupná sekce pro zobrazení ušlých kroků, nacvičených minut nebo spálených kalorií, přičemž důraz se klade i na sestavování specifických cílů, které musí uživatel během svého sportování plnit. S tím se pojí i funkce, která automaticky pozná, zdali majitel začal běžet, a spustí měření. Podobně to má mít například i watchOS 5 na Apple Watch.

Vedle fitness zaměření dokáže Charge 3 promítat také přijaté notifikace z telefonu a pro uživatele s Androidem chystá mimo jiné rychlé odpovědi na zprávy přímo z rozhraní náramku. Součástí jsou také nové aplikace jako budík, stopky, kalendář nebo počasí, což opět posouvá funkcionalitu celého doplňku.

Novinka se má začít prodávat během října letošního roku a zájemci mají možnost si ji za 150 eur (cca 3 850 Kč) již nyní předobjednat. K dispozici zatím budou dvě barevné varianty – černá a tmavě modrá v kombinaci se zlatavě růžovou. V budoucnu pak má přijít i prémiovější, o 20 eur dražší verze s podporou platební metody Fitbit Pay. Nabízet se má i různé příslušenství včetně barevných náramků.

Foto: Fitbit