Netflix testuje přidání reklam mezi epizody seriálů. Má jít o propagaci vlastního obsahu
, /

Netflix testuje přidání reklam mezi epizody seriálů. Má jít o propagaci vlastního obsahu

Netflix testuje přidání reklam mezi epizody seriálů. Má jít o propagaci vlastního obsahu

Síla Netflixu tkví nejen ve streamovací platformě, na které je registrováno přes 130 milionů uživatelů, ale také v produkci vlastního obsahu. Do něj má v plánu za letošní rok nalít až 8 miliard dolarů a zcela logicky ho chce kvalitně propagovat, minimálně v rámci svých stávajících uživatelů. Jeho nejnovější propagační krok však patrně není to, s čím by se sledující chtěli denně střetávat.

Streamovací jednička na trhu pod vedením Reeda Hastingse nově testuje formu propagace vlastního obsahu (i toho chystaného) mezi jednotlivými díly seriálů. Ač jde zatím o zkušební provoz, tato funkce zasáhla již řadu uživatelů, kteří s ní podle svých tweetů rozhodně nejsou spokojeni. Prakticky jde totiž o reklamu, která by na od základu placené službě neměla co dělat.

Problém by pravděpodobně ani tak nebyl v propagování vlastních počinů, do kterých Netflix tak mohutně investuje. Na platformě se ostatně už teď objevují různé sekce s „doporučeným obsahem“. Problém nastává v situaci, kdy reklama (respektive promo) naruší uživatelům celkový průběh sledování, který je na Netflixu často „maratonový“. Tzv. binge-watching začíná spuštěním první seriálové epizody, načež se divák dodívá bez přestávky klidně na celou sérii. Vzhledem k tomu, že na Netflixu vesměs vychází několikadílné série naráz, je tento návyk uživatelů pochopitelný. Navíc jde celosvětově o velmi oblíbenou zábavu.

Sám Netflix (a i další podobné služby) způsob nepřetržitého sledování několika dílů za sebou podporuje automatickým přepínáním na další epizodu po skončení té předchozí. K tomuto účelu vždy při závěrečných titulcích zobrazuje náhled další epizody, na kterou jde rychle přejít. A je otázka, zda by při reklamách, které jsou přes celou obrazovku, toto tlačítko a funkci zachoval.

Společnost, která za minulý rok utržila téměř 11,7 miliardy dolarů a drží tak jasnou vedoucí pozici na poli streamingu, se však hájí tím, že spoty lze kdykoliv přepnout, a to i hned po první vteřině. To je rozhodně lepší než nutnost sledovat celou reklamu, ale stále se jedná o narušení sledovacího procesu. Navíc je zřejmě vše skutečně ve fázi testování, protože někteří uživatelé hlásí, že reklamu přepnout nemohli a museli počkat na klasický odpočet, jaký známe například z YouTube.

To ostatně potvrzuje i zpráva magazínu TechCrunch, podle něhož Netflix nyní sbírá data plynoucí z této funkce a na základě nich se teprve rozhodne, jestli reklamy na vlastní tvorbu nasadí globálně. Je zatím nejisté, jakou metriku má v plánu využívat, nicméně pokud by se měl odvíjet od poměrně rázných tweetů a příspěvků na Redditu, nic takové reálně neintegruje.

UEFA začala prodávat vstupenky na fotbalové zápasy přes mobilní aplikaci založenou na blockchainu

Středeční Superpohár UEFA byl tradičním kláním mezi vítězem Ligy mistrů a vítězem Evropské ligy, který...

„V tomto konkrétním případě testujeme, jestli zobrazování doporučení mezi epizodami pomůže uživatelům rychleji objevit nové seriály, které by mohli mít rádi,“ zní oficiální stanovisko Netflixu. Nutno podotknout, že podobné experimenty dělal již v minulosti – například automatické přehrávaní trailerů, zmíněné preview nebo propagace obsahu v pozadí přihlašovací stránky.

Foto: Netflix; re:publica/Flickr