McDonald’s vydává vlastní měnu MacCoin pro nákup Big Maců
, /

McDonald’s vydává vlastní měnu MacCoin pro nákup Big Maců

McDonald’s vydává vlastní měnu MacCoin pro nákup Big Maců

Jeden z nejrozšířenějších fastfoodových řetězců na světě McDonald’s se k 50letému výročí Big Macu rozhodl, že zákazníkům nabídne novou možnost, jak si tento ikonický burger zakoupit. Globálně spouští novou měnu, respektive minci MacCoin, která má hodnotu přesně jednoho Big Macu a nelze ji uplatnit nikde jinde než na pobočkách McDonald’s.

MacCoin debutuje zítra, 2. srpna, a to napříč takřka všemi pobočkami ve Spojených státech, kterých je lehce přes 14 tisíc. Ve stejný den se do této iniciativy zapojí i 50 dalších zemí včetně Polska nebo Rakouska. Naneštěstí pro české fanoušky, kteří si burgery a další pokrmy mohou vychutnávat v 97 tuzemských pobočkách, nebude MacCoin v Česku dostupný.

Proces získání jednoho MacCoinu je poměrně přímočarý. Stačí si na jedné z podporovaných poboček zakoupit Big Mac a doufat, že personál minci zahrne do objednávky. Není totiž automatické, že nákup Big Macu rovná se zisk mince. Pokud bude štěstěna na zákazníkově straně, obdrženou minci může následně uplatnit na další Big Mac. Dost pravděpodobně si ji však lidé budou schraňovat doma jakožto sběratelský kousek.

Celá akce sice oficiálně startuje druhý den v srpnu, nicméně možnost uplatnění MacCoinu nastane až 3. srpna s tím, že expirace uplatnění je až do konce letošního roku. Na druhou stranu je počet vydaných MacCoinů limitovaný – McDonald’s uvádí, že do světa pošle něco přes 6,2 milionu těchto tokenů. Je tedy možné, že zásoby zmizí ještě před koncem roku.

Pět designů symbolizujících dekády, kterými si Big Mac prošel

Big Mac existuje již od roku 1967, kdy jej vymyslel americký podnikatel a jeden z prvních franšízantů poboček McDonald‘s Jim Delligatti (který mimochodem před dvěma roky ve věku 98 let zemřel). Za tu dobu tedy prošel různými obdobími lidstva, které jsou prakticky vryty do MacCoinů.

Na některém z nich tak lze vidět znázornění hnutí Hippies (70. léta), vyzdvižení pop-artové kultury (80. léta), vyobrazení doby abstraktního umění (90. léta), růst technologií (2000–2010) a evoluci v komunikování (2010–současnost).

Foto: McDonald’s