Kanaďan Peter Scott vytvořil ekologické hliníkové brčko, které má motivovat k opětovnému používání
, /

Kanaďan Peter Scott vytvořil ekologické hliníkové brčko, které má motivovat k opětovnému používání

Kanaďan Peter Scott vytvořil ekologické hliníkové brčko, které má motivovat k opětovnému používání

Boj za záchranu přírody před neustále rostoucím množství plastového odpadu je aktuálnější než kdy dříve a začínají si to postupně uvědomovat i velké firmy. Například Adidas již poslední dva roky pracuje na iniciativě s organizací Parley for the Oceans ohledně produkce bot a oblečení z mořských plastů a Starbucks spolu s McDonald’s se snaží zcela vyřadit plastová brčka ze svých nabídek.

Na trend pro záchranu planety se nově zkouší dostat i kanadský podnikatel Peter Scott. Ten navrhl alternativní řešení k běžným brčkům pod označením ELO, které by podle jeho plánů mohlo alespoň částečně omezit jejich světovou spotřebu, jež se podílí i na znečišťování světových vod.

Na první pohled připomíná ELO modernější obdobu oblíbené české versatilky, která si své místo našla za školními lavicemi v minulém století. Je vyrobeno z anodizovaného hliníku, přichází ve čtyřech lesklých barvách (červená, modrá, žlutá, růžová) a se svou 23centimetrovou délkou tak má být ideální alternativou ke klasickým plastovým brčkům. Navíc je určeno i pro častější přenášení, protože jeho součástí je také ochranný váček včetně malé štětky pro čištění.

Zcela objektivně je možné konstatovat, že se nejedná o nic inovativního, pro mnohé ani o nic zajímavého. Nicméně i tak se ELO před dvěma dny dostalo do TOP3 nejlepších produktů na platformě Product Hunt, sbírající ty nejzajímavější projekty, a na crowdfundingovém portálu Kickstarter, kde debutovalo, již dokázalo získat 9 500 dolarů (zhruba 209 tisíc korun) od více jak 640 lidí. Síla tohoto výrobku totiž pravděpodobně spočívá v něčem jiném než v pouhém brčku – v mobilní aplikaci.

Ta je nadesignovaná tak, aby v uživatelích vypěstovala návyk k co nejčastějšímu užívání. Prakticky jde o motivační typ aplikace, do které si majitelé ELO mají zaznamenávat každé jedno použití brčka, přičemž se musí snažit, aby neporušili stanovenou, zpravidla 21- až 30denní výzvu, což má být pravidelně připomínáno skrze notifikace. To celé je zaobaleno do sociálního duchu, kdy je možné porovnávat „výsledky“ ostatních uživatelů. A na tyto soutěživé aspekty veřejnost slyší.

Dostupné od října

Vzhledem k tomu, že se kickstarterová kampaň vydařila a Scott dokázal nasbírat potřebné množství peněz, první brčka se začnou posílat od letošního října, a to po celém světě. Co se týče ceny, základní balíček se dvěma brčky stojí 5 kanadských dolarů (plus sedmidolarové poštovné do Česka), všehovšudy tedy přibližně 210 korun.