Volkswagen chystá vlastní carsharing s elektrickými auty a dalšími prostředky
, /

Volkswagen chystá vlastní carsharing s elektrickými auty a dalšími prostředky

Volkswagen chystá vlastní carsharing s elektrickými auty a dalšími prostředky

Vzhledem k rostoucímu trendu, kdy si mladí lidé nechtějí z různých důvodů pořizovat vlastní auta a raději si je půjčují, je carsharing stále relevantní službou v mnoha zemích. Vedle Spojených států amerických je například velmi populární i v Německu, kde mezi hlavní hráče patří car2go od automobilky Daimler nebo DriveNow od BMW. A právě na německý trh se sdílením aut nově míří také Volkswagen.

Tento automobilový výrobce, pod jehož křídla patří značky jako Audi, Porsche nebo Škoda, má v průběhu příštího roku spustit službu pod označením WE. V rámci ní si lidé po registraci budou moci půjčovat pouze elektrické vozy, které Volkswagen po aféře dieselgate začíná tlačit čím dál více (například se řadou I.D. včetně ikonického mikrobusu). Podle Jürgena Stackmanna, člena představenstva Volkswagenu zodpovědného za prodejní a marketingové aktivity, je tento krok logickým vyústěním vzhledem k potenciálu, který carsharing stále má.

Tesla poprvé překonala hranici 5000 vyrobených kusů Modelu 3 týdně

Po mnoha úskalích, které potkaly Teslu od posledního čtvrtletí minulého roku, se podařilo kalifornské automobilce...

Sdílení aut však nemá být jedinou stránkou nové iniciativy od VW. Očekává se, že součástí platformy WE budou i speciální elektrické koloběžky Streetmate a Cityskater, které Volkswagen ve formě konceptů v březnu odhalil. Mělo by se tedy jednat o komplexnější službu pro zajištění jednoduché mobility ve městech.

Možná se dočká i Česko

První zemí, kde chystaná platforma WE bude dostupná, je pochopitelně Německo, konkrétně její největší města v čele s Berlínem. Komunikační zástupce Volkswagenu Stefan Ernst však pro CzechCrunch řekl, že v průběhu nadcházejících dvou až tří let se bude služba postupně integrovat i do dalších států Evropy, respektive jejich měst.

Podle jeho slov bude automobilka postupně hodnotit jednotlivá města na základě populace, příjmů, kvality veřejného dopravního sektoru, infrastruktury jako takové a dalších kritérií. Je tedy možné, že na řadu by mohla přijít i Praha. Jak dále Ernst dodává, bližší detaily ohledně vstupů do dalších evropských zemí budou dostupné na konci srpna. Zároveň by také mohlo být známo, kdy expanduje na trh USA a Asie, což je také v úmyslu.

Foto: Volkswagen