Uber končí se samořiditelnými kamiony. Chce se soustředit na vývoj pro osobní automobily
, /

Uber končí se samořiditelnými kamiony. Chce se soustředit na vývoj pro osobní automobily

Uber končí se samořiditelnými kamiony. Chce se soustředit na vývoj pro osobní automobily

Samořiditelná auta, samořiditelné kamiony. Vize Uberu byly velké, ale cesta k osobním automobilům i kamionům, které nepotřebují řidiče, bude ještě pořádně trnitá. I proto nyní Uber oznámil, že vývoj v divizi autonomních kamionů zastavuje, aby se mohl plně soustředit na samořiditelné „osobáky“. S nimi se po březnové fatální nehodě pomalu vrací na silnice.

Uber měl zřejmě s kamiony podobné plány jako s osobními auty. Ostatně před necelými dvěma lety koupil ambiciózní startup Otto, který systém pro samořiditelné kamiony vyvíjel. Jenže jak se nakonec ukázalo, bylo s ním více problémů než užitku. Pár měsíců po akvizici, pohybující se v řádech stovek milionů dolarů, se totiž na Uber snesla žaloba od Googlu.

Google obvinil Otto a v té chvíli již i Uber, že mu ukradli technologie pro autonomní řízení v hodnotě půl miliardy dolarů, a měl pro to pádné důvody. Otto totiž založili bývalí inženýři Googlu, kteří měli z firmy vynést množství tajných dokumentů. Konkrétně bývalý zaměstnanec Googlu Anthony Levandowski si do nového působiště přenesl přes 14 tisíc tajných a důležitých souborů, které po akvizici ukázal Uberu.

Než aby se soustředil na samotný vývoj, řešil tedy Uber téměř dva roky významný spor s Googlem, který nakonec skončil na začátku letošního roku. Obě strany se mimosoudně vyrovnaly a hlavním výsledkem bylo, že žádnou z technologií, které byly vyneseny z Googlu, respektive firmy Waymo, jež se v rámci koncernu Alphabet zabývá autonomním řízením, nebude Uber v budoucnu používat.

Je těžké odhadovat, zda mohla mít i tato dohoda vliv na aktuální rozhodnutí Uberu. To je nicméně takové, že samořiditelné kamiony již dále vyvíjet nebude. „Nedávno jsme učinili důležitý krok s návratem na veřejné silnice v Pittsburghu a abychom udrželi náš směr, věříme, že nejlepší bude, aby celý tým věnoval veškerou energii a expertízu právě tomuto účelu (samořiditelným autům),“ uvedl Eric Meyhofer, šéf Uber Advanced Technologies Group, která mimo jiné autonomní technologie řeší.

Tesla jedná o stavbě své první továrny na elektromobily a baterie v Evropě. Ve hře je i Německo

Kalifornská automobilka Tesla, jíž šéfuje Elon Musk, má nyní plné ruce práce se zvládnutím produkce posledního...

Zpět do ostrého testování se samořiditelné vozy Uberu vrací po několika měsících, kdy byl celý program kvůli březnové nehodě pozastaven. Kalifornská firma se již nicméně z události, kdy její vůz řízený počítačem ve tmě srazil a zabil ženu, pomalu oklepala a hodlá do rozvoje samořiditelných technologií opět významně investovat. Používat je ale nyní bude hlavně v osobních vozech a kamiony ukládá k ledu.

Kamiony Uberu se pravděpodobně vrátí

Jak zjistil magazín TechCrunch, Eric Meyhofer svým zaměstnancům prostřednictvím e-mailu vysvětlil, že na kamiony v Uberu nechtějí zanevřít definitivně, ale prioritní je nyní dokončit a vypilovat technologii pro osobní vozy. Ostatně i po přerušení vývoje samořiditelných kamionů zůstává nadále v provozu služba Uber Freight, která propojuje řidiče kamionů na volné noze a menší dopravní společnosti s těmi, kdo potřebují přepravit náklad z bodu A do B.

Skupina Uber Advanced Technologies Group bude i nadále zkoumat, jak nejefektivněji posouvat dopravu na dálnicích, a také zůstane v kontaktu s výrobci kamionů. Jakmile dokončí základy samořiditelného systému a otestuje je na osobních vozech, je možné, že se ke kamionům opět vrátí.