Uber končí se samořiditelnými kamiony. Chce se soustředit na vývoj pro osobní automobily

Samořiditelný kamion startupu OTTO

Samořiditelná auta, samořiditelné kamiony. Vize Uberu byly velké, ale cesta k osobním automobilům i kamionům, které nepotřebují řidiče, bude ještě pořádně trnitá. I proto nyní Uber oznámil, že vývoj v divizi autonomních kamionů zastavuje, aby se mohl plně soustředit na samořiditelné „osobáky“. S nimi se po březnové fatální nehodě pomalu vrací na silnice.

Uber měl zřejmě s kamiony podobné plány jako s osobními auty. Ostatně před necelými dvěma lety koupil ambiciózní startup Otto, který systém pro samořiditelné kamiony vyvíjel. Jenže jak se nakonec ukázalo, bylo s ním více problémů než užitku. Pár měsíců po akvizici, pohybující se v řádech stovek milionů dolarů, se totiž na Uber snesla žaloba od Googlu.

Google obvinil Otto a v té chvíli již i Uber, že mu ukradli technologie pro autonomní řízení v hodnotě půl miliardy dolarů, a měl pro to pádné důvody. Otto totiž založili bývalí inženýři Googlu, kteří měli z firmy vynést množství tajných dokumentů. Konkrétně bývalý zaměstnanec Googlu Anthony Levandowski si do nového působiště přenesl přes 14 tisíc tajných a důležitých souborů, které po akvizici ukázal Uberu.

freight2

Než aby se soustředil na samotný vývoj, řešil tedy Uber téměř dva roky významný spor s Googlem, který nakonec skončil na začátku letošního roku. Obě strany se mimosoudně vyrovnaly a hlavním výsledkem bylo, že žádnou z technologií, které byly vyneseny z Googlu, respektive firmy Waymo, jež se v rámci koncernu Alphabet zabývá autonomním řízením, nebude Uber v budoucnu používat.

Je těžké odhadovat, zda mohla mít i tato dohoda vliv na aktuální rozhodnutí Uberu. To je nicméně takové, že samořiditelné kamiony již dále vyvíjet nebude. „Nedávno jsme učinili důležitý krok s návratem na veřejné silnice v Pittsburghu a abychom udrželi náš směr, věříme, že nejlepší bude, aby celý tým věnoval veškerou energii a expertízu právě tomuto účelu (samořiditelným autům),“ uvedl Eric Meyhofer, šéf Uber Advanced Technologies Group, která mimo jiné autonomní technologie řeší.

elonmuskxx

Přečtěte si takéTesla jedná o stavbě své první továrny na elektromobily a baterie v Evropě. Ve hře je i Německo

Zpět do ostrého testování se samořiditelné vozy Uberu vrací po několika měsících, kdy byl celý program kvůli březnové nehodě pozastaven. Kalifornská firma se již nicméně z události, kdy její vůz řízený počítačem ve tmě srazil a zabil ženu, pomalu oklepala a hodlá do rozvoje samořiditelných technologií opět významně investovat. Používat je ale nyní bude hlavně v osobních vozech a kamiony ukládá k ledu.

Kamiony Uberu se pravděpodobně vrátí

Jak zjistil magazín TechCrunch, Eric Meyhofer svým zaměstnancům prostřednictvím e-mailu vysvětlil, že na kamiony v Uberu nechtějí zanevřít definitivně, ale prioritní je nyní dokončit a vypilovat technologii pro osobní vozy. Ostatně i po přerušení vývoje samořiditelných kamionů zůstává nadále v provozu služba Uber Freight, která propojuje řidiče kamionů na volné noze a menší dopravní společnosti s těmi, kdo potřebují přepravit náklad z bodu A do B.

freight3

Služba Uber Freight

Skupina Uber Advanced Technologies Group bude i nadále zkoumat, jak nejefektivněji posouvat dopravu na dálnicích, a také zůstane v kontaktu s výrobci kamionů. Jakmile dokončí základy samořiditelného systému a otestuje je na osobních vozech, je možné, že se ke kamionům opět vrátí.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.