Tesla jedná o stavbě své první továrny na elektromobily a baterie v Evropě. Ve hře je i Německo
, /

Tesla jedná o stavbě své první továrny na elektromobily a baterie v Evropě. Ve hře je i Německo

Tesla jedná o stavbě své první továrny na elektromobily a baterie v Evropě. Ve hře je i Německo

Kalifornská automobilka Tesla, jíž šéfuje Elon Musk, má nyní plné ruce práce se zvládnutím produkce posledního Modelu 3, na který čekají stovky tisíc zákazníků. Přesto ale v pozadí chystá množství novinek, které by mohly potěšit potenciální kupující na dalších trzích. Po nedávném schválení stavby nové továrny Gigafactory v čínské Šanghaji chce Tesla více proniknout také do Evropy.

Konkrétně má jednat s představiteli Německa a Nizozemska o možné výstavbě lokální továrny, která by umožnila přímou výrobu nových elektromobilů i baterií v Evropě, což by mělo nejen zrychlit celkovou produkci, ale především dostat automobily k zákazníkům v Evropě mnohem dříve a bez dalších průtahů. Nyní totiž Tesla vyrábí nové automobily pouze v Kalifornii a baterie pak v Nevadě v USA, do Evropy je přepravuje a finalizuje jejich montáž v nizozemském Tilburgu.

Ostatně právě Nizozemsko je pro Teslu zásadní, jelikož již delší dobu figuruje jako hlavní centrála pro celý evropský trh. Nová potenciální továrna, ať už bude kdekoliv, ovšem tuto centrálu nemá v žádném případně nijak nahrazovat, potvrdil Musk již v červnu na svém Twitteru. Tehdy se zmínil, že největší smysl má pro Teslu momentálně umístění nové továrny v Německu, poblíž hranic s Francií tak, aby byla blízko států Beneluxu.

Dle deníku The Wall Street Journal, který s informací přišel během včerejšího dne jako první, ovšem nejsou jednání nijak finální a vše se může v jejich průběhu změnit. Již v roce 2016 se očekávalo, že Tesla potvrdí plánovanou lokaci pro výstavbu další Gigafactory v průběhu roku 2017, dosud se tak nicméně nestalo.

Americký trh má hrát stále prim

I když má Tesla smělé plány v Asii, stejně jako v Evropě, její primární trh jsou stále Spojené státy, kde mimo jiné plánuje výstavbu další továrny, jež se má zaměřit především na produkci nového Modelu Y, který společnost delší dobu plánuje, ale prozatím neodhalila příliš detailů. Model Y by měl být tím jediným, co Tesle v portfoliu modelů zásadně chybí – pick-up. Po klasickém Modelu S, Modelu X, Modelu 3 a chystaném supersportu Tesla Roadster či kamionu Tesla Semi by tak šlo o již šestý typ vozidla ve výrobě.

Foto: Tesla, TED Conference / Flickr