Rozvozová služba Wolt v Praze první víkend nejvíce vozila burgery. Chce doručovat do 35 minut
, /

Rozvozová služba Wolt v Praze první víkend nejvíce vozila burgery. Chce doručovat do 35 minut

Rozvozová služba Wolt v Praze první víkend nejvíce vozila burgery. Chce doručovat do 35 minut

První ostrý víkend v Praze má za sebou nová služba na doručování jídla Wolt, která na český trh vstupuje jako konkurent Dáme jídlo. Finský startup je zatím svým působením v našem hlavním městě nadšen a slibuje další zlepšování a také rozšiřování svých služeb. I naše první zkušenost s Woltem byla pozitivní.

Wolt spustil ostrý provoz minulý týden v pátek a když jsme si jeho kurýra objednali, potvrdil nám, že dostává suverénně nejvíce objednávek. V předchozích týdnech totiž běžel Wolt jen v pilotním provozu a až během uplynulého víkendu začal přijímat objednávky od všech uživatelů do téměř padesátky restaurací.

Zástupci Woltu sice pro CzechCrunch vzhledem ke konkurenčnímu boji, k němuž se v Praze schyluje, nechtěli prozradit přesná čísla, ale finský startup je zatím dle svých slov spokojen.

„První týdny Woltu v Praze předčily veškerá očekávání. Testovat jsme začali na konci června a od té doby počet objednávek rostl víceméně každým dnem. Vše vyvrcholilo tímto víkendem po pátečním oficiálním spuštění,“ okomentoval start pro CzechCrunch marketingový manažer českého Woltu David Krátký.

Průměrně doručení kolem 35 minut

Vedle mediálního zviditelnění a větších investic do marketingu během prvního ostrého víkendu zafungoval také doporučovací systém, který má Wolt ve svých aplikacích. Každý uživatel, kdo přes svůj promo kód doporučí Wolt přátelům, získá slevu na další objednávku. „Pomohla nám také spousta pozitivních ohlasů na sociálních sítích. Máme zkrátka pocit, že jsou lidé s Woltem opravdu spokojeni a baví je,“ doplňuje Krátký.

Do Prahy vstupuje finská služba na doručování jídla Wolt. Bude konkurovat Dáme jídlo

V pátek 20. července do Prahy oficiálně vstoupí jedna z největších evropských služeb na doručování jídla Wolt....

Pro Wolt bude při startu určitě nejdůležitější udělat co nejlepší dojem, co se týče zákaznického servisu, a také doručovat na slíbený čas, ideálně pochopitelně co nejrychleji. Během uplynulého víkendu byla průměrná doba doručení od objednání až k zákazníkovi 31 minut. Wolt ví, že v nejbližší době se ještě budou časy vinou různých faktorů měnit, ale právě na průměrné doručení kolem 35 minut chce dlouhodobě dosáhnout.

Takový čas doručení drží ve Skandinávii a chce ho udržet i v Česku. V případě zvýšené poptávky a velké vytíženosti kurýrů bude raději na pár minut přerušovat doručování, nebo zkracovat doručovací oblast, aby byla služba co nejefektivnější. To se ostatně dělo i v pátek a během víkendu, kdy se ve špičce kolem poledne protáhly doručovací časy z některých podniků až na hodinu.

Sami jsme v pátek otestovali doručení burgeru z Vinohrad na Staroměstské náměstí, a to opravdu v pravé poledne, kdy nám mobilní aplikace Woltu zahlásila doručení až za 60 minut. Aplikace ve svém rozhraní neustále informuje o průběhu objednávky a jakmile kurýr jídlo vyzvedne, lze jeho reálnou polohu sledovat na mapě. Během cesty nám pak Wolt zahlásil, že to nakonec kurýr stihne dříve, než původně očekával.

Táhnou burgery i havajské jídlo

To samozřejmě není pravidlo, ale i kdyby se snad doručení zpozdilo, čemuž se však chce Wolt podle Krátkého v maximální možné míře vyhnout, alespoň byste měli prostřednictvím notifikací v aplikaci vědět, na čem jste. Doručení našeho burgeru z Vinohrad na Staroměstské náměstí vyšlo na 64 korun. Základní cenu za doručení má Wolt nastavenou na 49 korun, za každých dalších 500 metrů je to 15 korun navíc a minimální cena pro doručení je 225 korun. Ta se nicméně nevztahuje, když si objednáváte jídlo s vlastnoručním vyzvednutím.

Wolt nám prozradil, že během prvního víkendu byly nejoblíbenější právě burgery a také vietnamská a havajská kuchyně. V drtivé většině případů nejeli kurýři dále než dva kilometry a pro objednání byly využívané především mobilní aplikace, byť Wolt funguje i na webu. Vzhledem k následným notifikacím je ale mobil určitě pohodlnější řešení.

„V nadcházejících týdnech a měsících očekáváme rostoucí počet zákazníků a chystáme více restaurací i třeba rozšíření doručovací oblasti. Chceme si být jistí, že zvládáme tu aktuální na 100 procent, ale v plánu již určitě máme Prahu 4 a 6, stejně tak jako případné rozšíření do dalších českých měst,“ popisuje plány marketingový manažer Woltu, který tak chce jasně zatlačit na dosavadního jediného „doručovacího“ hráče na českém trhu.

Zakladatel věstí své bývalé firmě těžké časy

Tím je Dáme jídlo, které u nás v posledních letech fungovalo bez větší konkurence a podle mnohých zákazníků i restaurací, jež s ním spolupracovaly, zaznamenalo velký úpadek v kvalitě služeb. Do Česka se navíc vedle Woltu chystá také Uber Eats, která má začít fungovat ještě během léta, a tak prozatím minimálně pražské uživatele čeká velmi zajímavý konkurenční boj, který by mohl přinést zlepšení donáškových služeb a oživení celého trhu.

Výkonný ředitel Dáme jídlo, Jan Matějů, pro CzechCrunch před víkendem uvedl, že vstup konkurence na trh vítá. „Aktivity nové konkurence sledujeme a těšíme se na její vstup na náš trh. Konkurenční prostředí je zdravé pro celý segment,“ vzkázal.

Příchod finského a amerického konkurenta vítá také Tomáš Čupr, zakladatel Dáme jídlo, který firmu v roce 2015 prodal. Jeho slova se nicméně současnému šéfovi Dáme jídlo rozhodně nečetly snadno. „Vítej v Praze Wolte. A brzy i Uber Eats. RIP Dáme jídlo,“ napsal Čupr na svém Twitteru a připojil ještě hashtag #innovateordie, čímž naznačil, že se mu směřování Dáme jídlo po jeho odchodu příliš nelíbí a vzhledem k příchodu konkurence mu nevěstí světlé zítřky. „Fandím zákaznické zkušenosti a managementu s vizí,“ doplnil.

V Praze se tak v oblasti doručování jídla máme v nejbližších měsících na co těšit.