Leo Express v první polovině roku zdvojnásobil obrat na 315 milionů Kč. I přesto si ale půjčuje další peníze
, /

Leo Express v první polovině roku zdvojnásobil obrat na 315 milionů Kč. I přesto si ale půjčuje další peníze

Leo Express v první polovině roku zdvojnásobil obrat na 315 milionů Kč. I přesto si ale půjčuje další peníze

Kolem jednoho z nejvýraznějších vlakových a autobusových přepravců v Česku, Leo Express, je toho slyšet v posledních měsících hodně. Ať už to byla expanze na polský trh, možné spojení s konkurenčním RegioJetem Radima Jančury nebo zavedení odložených plateb přes český startup Twisto. Nyní firma zveřejnila finanční výsledky za první polovinu letošního roku a shání další prostředky.

Během prvních 6 měsíců se dle serveru E15.cz, kterému firma poskytla bližší informace, podařilo Leo Expressu oproti předcházejícímu půlroku zvednout obrat na téměř dvojnásobek ze 161 milionů na 315 milionů korun. Celkem firma přepravila více než 750 tisíc pasažerů, což v daném období představuje zhruba 20% nárůst.

Generální ředitel Leo Expressu Peter Köhler k tomu pro server E15.cz uvedl, že je nárůst způsoben především zavedením nové linky Berlín – Stuttgart, která byla spuštěna téměř před rokem. Obsazenost vlaků pak představuje 61 procent, což je o 2 procenta více, než v druhém a třetím kvartálu loňského roku.

Česká VR hra Beat Saber byla nominována mezi 10 nejlepších her roku ve virtuální realitě

O české VR hře Beat Saber, za kterou stojí trio Ján Ilavský, Jaroslav Beck a Vladimír Hrinčár, jsme se zmiňovali...

I když se firmě dle dosavadních čísel v letošním roce daří, přesto shání na svůj provoz a expanzi další finance. Na P2P půjčkovém serveru Bondster chce totiž Leo Express získat 10,1 milionu korun při úroku ve výši 9,1 %, což je na bankovním trhu minimálně o několik procent více, než je běžný průměr. Prozatím Leo Express prostřednictvím skupiny ACEMA z celkové částky vybral 6,2 milionu korun od více než 400 investorů.

Půjčka disponuje zástavním právem na německou dceřinnou společnost Leo Express GmbH, pod kterou má Leo Express vlaky FlixTrain. Půjčku by měl Leo Express investorům splatit během dvou let. V souvislosti s výší úroku se vyjádřily konkurenční České dráhy pro server Zdopravy.cz ve smyslu, že pokud by měly zájem o podobnou půjčku, dostanou ji za 1,5 až 2,5 procenta. Levněji si půjčuje i další konkurence. Pro Leo Express by ovšem takto „nízká“ půjčka neměla znamenat extrémní závazek.

Foto: Leo Express