Jeden reklamní příspěvek na Instagramu Kylie Jenner údajně stojí až 1 milion dolarů
, /

Jeden reklamní příspěvek na Instagramu Kylie Jenner údajně stojí až 1 milion dolarů

Jeden reklamní příspěvek na Instagramu Kylie Jenner údajně stojí až 1 milion dolarů

O veleúspěšném kosmetickém byznysu americké herečky, modelky a podnikatelky Kylie Jenner, která má ve svých dvaceti letech nakročeno k tomu, aby se stala nejmladší miliardářkou vůbec, jsme psali nedávno. Pro komunikaci s fanoušky využívá především Instagram, který jí však neslouží pouze k podpoře vlastního byznysu. Kylie na něm hojně propaguje v rámci placených spoluprací také jiné firmy a služby. Za jeden příspěvek na Instagramu si přitom údajně účtuje až 1 milion dolarů, tedy přes 22 milionů korun.

Jedné ze sester z rodu Kardashianových-Jennerových ke slávě bezpochyby pomohlo její účinkování v americkém seriálu o rodinných problémech Keeping Up with the Kardashians, který se ve Spojených státech úspěšně vysílá už přes deset let. Často se tak vedou diskuze o tom, zda je mladá podnikatelka skutečně tzv. „self-made“, nebo ji k tomu dopomohl rodinný původ, ale ať tak či tak, svou příležitost dokázala Kylie náležitě využít. A dnes díky tomu, že ji na sociálních sítích sledují miliony lidí, pořádně vydělává.

Instagramový příspěvek za 22 milionů korun

Instagram samotný má velkou zásluhu na tom, jakým způsobem se v této době rodačce z Los Angeles daří. Její profil sleduje 111 milionů lidí z celého světa, což z ní dělá šestou nejsledovanější osobnost na Instagramu. A podle platformy Hopper HQ, jež analyzuje instagramové příspěvky, to umí náležitě zpeněžit. Podle nejnovějšího seznamu „instagramových boháčů“, který Hopper HQ sestavuje podle různých metrik na bázi interních a veřejně dostupných dat, si Kylie Jenner jediným příspěvkem vydělá 1 milion dolarů. Pokud tedy chcete, aby tato 20letá podnikatelka zveřejnila fotku s vaším produktem, musíte si připravit více než 22 milionů korun.

Vyšší statisíce dolarů za jediný příspěvek vydělávají také například zpěvačka Selena Gomez, portugalský fotbalista Cristiano Ronaldo, nevlastní sestra Kylie Kim Kardashian či zpěvačka Beyoncé. Přestože má Kylie Jenner z této první pětky nejméně followerů, vydělává suverénně nejvíc. Selena Gomez má za jeden post 800 tisíc dolarů, Cristiano Ronaldo 750 tisíc.

Nové hvězdy Instagramu

Své místo na seznamu však letos neobsadily pouze světoznámé hvězdy fotbalu či showbyznysu, do žebříčku přibyli také herci či sportovci, kteří se na Instagramu zviditelnili teprve nedávno. Příkladem je třeba fitness modelka Sommer Ray, která má přes 18 milionů followerů a s postem za 29 tisíc dolarů obsadila v žebříčku 23. místo. Italská modelka a bloggerka Chiara Ferragni si za reklamní příspěvek vydělá téměř 20 tisíc dolarů.

Je relativně složité představit si, kam by se doba mohla ještě posunout. Před deseti lety by nejspíš nikoho nenapadlo, že si tímto způsobem někdo bude vydělávat, natož o jakých číslech se jednou bude mluvit. O tom, zda je tento druh výdělku fér, nebo ne, a zda jsou částky nějakým způsobem podložené a vypočítané, se vedou stále spory. V dnešní době se však hraje o nemalé peníze, protože firmy potvrzují, že influencer marketing opravdu funguje.