České Glami koupilo největší řecký vyhledávač módy. Expanduje také do Turecka a Ruska
, /

České Glami koupilo největší řecký vyhledávač módy. Expanduje také do Turecka a Ruska

České Glami koupilo největší řecký vyhledávač módy. Expanduje také do Turecka a Ruska

Hned dvě zprávy dnes oznámil český módní vyhledávač Glami, který patří do investiční skupiny Miton. Po České republice, Slovensku, Německu, Francii, Španělsku, Itálii, Maďarsku a Rumunsku vstupuje Glami hned na tři nové trhy. Do Řecka míří díky akvizici největšího tamního vyhledávače módy, Ntynomai.gr, a rozšíří se také do Turecka a Ruska.

Nově bude Glami působit už v 11 zemích, což je největší záběr ze všech e-commerce projektů z portfolia Mitonu, kde jsou například projekty Biano nebo Bonami. Glami patří mezi tři největší firmy Mitonu s tím, že na všech trzích přináší svým partnerským obchodům každý měsíc obrat převyšující 11 milionů eur. Vlastní obrat firma prozradit nechce.

Český vyhledávač módy Glami expanduje do Maďarska. Eshopům přinesl již přes 6 miliard Kč

Původem český vyhledávač oblečení a různých módních doplňků Glami.cz, který prostřednictvím své skupiny...

„Počet nových zemí a jejich podíl na obratu Glami bude narůstat. V Česku jsme celou službu vyladili a naučili se, jak úspěšně expandovat. Příští rok bude zahraničí tvořit již více než tři čtvrtiny celého obratu. Při plánování další expanze se už díváme i za hranice Evropy,” říká Tomáš Hodboď, ředitel Glami, který předtím založil a vedl největší český cenový srovnávač Heureka.cz.

Glami při vstupu na nové trhy obvykle buduje svou přítomnost takzvaně od nuly, ale v Řecku se na rozdíl od Turecka a Ruska rozhodlo postupovat jinak. Za blíže nespecifikovanou částku, kterou vzhledem k povaze smlouvy nemohou obě strany komentovat, Glami koupilo největšího řeckého hráče na trhu, portál Ntynomai.gr.

„Řecké Ntynomai.gr je s 600 000 uživateli měsíčně největším hráčem se stovkami partnerských e-shopů, proto nám dávalo smysl projekt koupit a rebrandovat na Glami. Naším cílem zde je nyní počet měsíčních uživatelů rychle ztrojnásobit díky lepším funkcím,“ představuje plány Tomáš Hodboď. Vedle toho je letošní ambicí Glami přinést partnerským obchodům ve třech nových zemích obrat v hodnotě 500 milionů korun.

V dalším roce by již měly zahraniční trhy generovat více než tři čtvrtiny celého obratu firmy, s čímž souvisí i další expanzí plány. Glami se chystá rozrůstat i do dalších zemí, a to dokonce i mimo Evropu, ale prozatím nemá bližší termíny ani informace. S aktuální expanzí do tří nových zemí pomáhali v Turecku Sabina Kabusheva, která předtím měla na starosti strategické projekty v Rohlik.cz, v Rusku měla příchod Glami na starosti Marcela Krzemien, šéfka marketingu, a v Řecku Janko Kešelák. Ten dříve řešil growth marketing v Martinus.cz (spolu s CEO Glami Tomášem Hodboďem na úvodní fotce).