Výrobce vozů Mercedes-Benz chystá vlastní elektrické kamiony s dojezdem až 400 kilometrů

daimler
0Zobrazit komentáře

Elektrifikace nákladní automobilové dopravy je jednou z nejočekávanějších technologických novinek nadcházející dekády, především pak na americkém trhu, kde představuje nákladní doprava obživu pro velké procento obyvatel. Na tuto vlnu již naskočily firmy jako Tesla se svým nákladním automobilem Semi nebo Volkswagen a k nim se má přidat další automobilový gigant.

Konkrétně jde o německého výrobce vozů Daimler, která má pod sebou především značku Mercedes-Benz a několik dalších výrobců nákladních automobilů a autobusů. Jedním z nich je také Freightliner, pod který spadá nově představený elektrický kamion eCascadia, vycházející z klasické verze Cascadia, která je jednou z nejprodávanějších na americkém trhu.

CE16EE4E-7AD5-4860-888A-220A5EB51F6B

Přečtěte si takéPodívejte se, co vše Apple představil na včerejší konferenci WWDC 2018Podívejte se, co vše Apple představil na včerejší konferenci WWDC 2018

ECascadia by se měl dočkat výkonu 730 koní s 550 kWh bateriemi, které budou schopny udržet kamion v chodu až na 400 kilometrů a poté ho během 90 minut dobít do 80 procent pro dalších 320 kilometrů. Kromě osmnáctikolového nákladního automobilu ale Daimler chystá také menší variantu Freightlineru s označením eM2 s dojezdem 370 kilometrů na jedno nabití.

01-eCascadia_city

Freightliner eCascadia

Jeho výkon je 480 koní a baterie mají kapacitu 325 kWh, což mu kromě zmíněných 370 kilometrů dává při 90minutovém dobití do 80 procent kapacity baterie dalších 300 kilometrů dojezdu. Prvních 30 testovacích kusů těchto nákladních automobilů bude vybraným korporátním zákazníkům navíc doručeno již koncem letošního roku, a to zcela zdarma.

Nezávislost na cizí finanční podpoře a jednodušší výroba

V boji proti Tesle má Daimler se svými novými elektrickými vozy jednoznačnou výhodu. Nemusí se totiž spoléhat na placené rezervace od zákazníků jen proto, aby vůbec měl na výrobu jednotlivých kamionů peníze. Zároveň nemusí řešit složité budování nových továren, protože kamiony již dávno vyrábí a jde tak pouze o optimalizaci výroby.

em2

Zmenšená varianta nákladního automobilu s označením Freightliner eM2

Ostatně to potvrdil i Martin Daum, ředitel divize nákladní dopravy v Daimleru, který tvrdí, že prvním třiceti zákazníkům poskytne společnost dokonce nákladní automobily na testování zcela zdarma. Do vývoje celé divize nákladních vozidel firma investuje 2,9 miliardy dolarů, ze kterých jde 580 milionů dolarů právě na elektrifikaci. Produkce má začít v roce 2021.

Foto: Daimler

Diskuze (0)

Novinka

Anonym