Startupovou soutěž Vodafone Nápad roku vyhrál VR simulátor hokeje SenseArena. Používá ho i Detroit Red Wings
, /

Startupovou soutěž Vodafone Nápad roku vyhrál VR simulátor hokeje SenseArena. Používá ho i Detroit Red Wings

Startupovou soutěž Vodafone Nápad roku vyhrál VR simulátor hokeje SenseArena. Používá ho i Detroit Red Wings

V pořadí již jedenáctý ročník startupové soutěže Vodafone Nápad roku, který nabídl hlavní výhru ve výši 300 tisíc korun pro výherce, placený pobyt v Číně pro tři nejlepší nebo možné propojení s investory k potenciální investici ve výši až 20 milionů korun, zná vítěze svého posledního ročníku. Tím se stal startup SenseArena, který nabízí profesionální hokejový trenažer ve virtuální realitě.

SenseArena funguje na principu propojení speciální patentované hokejky a virtuální reality, ve které mohou hráči hokeje a v budoucnu i dalších sportů, profesionálně trénovat. Ostatně jejich platformy využívá i tým NHL Detroit Red Wings či Colorado Springs Tigers. Pražský startup zvítězil v konkurenci 192 soutěžících, ze kterých bylo vybráno 13 finalistů.

Na druhém místě se umístil NanoScreen od slovenských Saftra Photonics, který umí během několika minut zjistit, zda je měřená voda kontaminovaná či nikoliv a dlouhodobě tak přispět k její bezzávadnosti.

Vlastník největšího množství kryptoměny Ripple daruje univerzitám 50 milionů dolarů

Ke konci března jsme informovali o společnosti Ripple, jenž vlastní největší množství stejnojmenné kryptoměny pod...

Vítěznou trojici poté uzavřel Glycanotics, jenž vyvíjí zařízení pro velmi přesnou prevenci a detekci možné rakoviny prostaty či prsou, a to až s 95% přesností při běžném domácím testu. Inspiraci projekt nabral v zahraničí, kde jsou běžné domácí testy i na jiná onemocnění jako je cukrovka nebo srdeční komplikace.

Zvláštní ocenění pro fintech

Stávající ročník Vodafone Nápad roku se od těch předchozích lišil mimo jiné i tím, že přinesl kromě hlavních cen také jednu vedlejší, konkrétně pro startup roku v oblasti fintech. Tu vyhrálo Yieldigo, které nabízí nástroj pro automatickou optimalizaci cen zboží, založenou na pokročilé umělé inteligenci, která slibuje až 15% nárůst zisku, převážně u supermarketů či lékáren.

Yieldigo tak vezme celý aktuální inventář a přizpůsobit ceny tak, aby vytvořily vyšší obrat a potažmo i zisk. K tomu mu pomáhají pokročilé algoritmy založené na nákupním chování zákazníků. V portfoliu firem už startup drží množství velkých nadnárodních korporací, dohromady spravuje přes 80 miliard korun ve zboží a měsíčně jim navyšuje zisky až o 50 milionů korun.