Řidiči Uberu si za poslední rok vydělali na spropitném od zákazníků přes 600 milionů dolarů

Před rokem poslechla přepravní společnost Uber žádosti svých zaměstnanců a zavedla nová pravidla, která dnes umožňují cestujícím dát svému řidiči skrz aplikaci spropitné. Od zavedení novinky společnost zaznamenala celkem 600 milionů dolarů v příjmech pouze na spropitném, které řidiči dostanou zhruba ve 30 procentech případů.

Konkurenční přepravní společnost Lyft na americkém trhu v dubnu oznámila příjem z dýšek v hodnotě 500 milionů dolarů, to však pouze s 8% nárůstem v porovnání let 2016 a 2017, od zavedení nových regulací.

ctwo

Přečtěte si takéPorsche investovalo do konkurence Tesly Rimac, která vyrábí elektromobily s výkonem 1900 koní

V potaz se však musí brát také fakt, že Lyft není zdaleka dostupný na tolika místech jako právě gigant Uber. Prozatím působí především v USA a Kanadě, zatímco Uber kromě těchto dvou funguje i ve Střední a Jižní Americe, Evropě včetně Česka, na Blízkém východě, v Africe, Asii, Austrálii a na Novém Zélandu. To, že společnost operuje na tolika kontinentech samozřejmě přispívá pravděpodobnosti většího počtu dýšek, a tím i peněz z toho utržených.

Uber

Co se týče amerického trhu, řidiči Uberu nejvíce dýšek dostávají v Salt Lake City, Utahu, Texasu, New Orleans nebo Naschvillu. Lyft oproti tomu vyhodnotil za své nejlepší lokality New York, Atlantu nebo San Jose, čemuž zcela jistě přispívá i větší množství turistů.

Uber však byl schopen na základě získaných dat zjistit také, ve které dny a v kolik hodin lidé nejvíce dávají spropitné. Nejlepší dobou je prý pátek ve 2 ráno, sobota mezi 10 a 11 večer a neděle v 5 ráno.

Foto: Uber

 

V CzechCrunch se věnuje především tématu byznysu, startupů a inovací. Fanoušek nejen Applu, ale i cestování a dobré kávy.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.