„Walking meetings“: schůzky za chůze, které si oblíbili i Zuckerberg, Obama nebo Steve Jobs
, /

„Walking meetings“: schůzky za chůze, které si oblíbili i Zuckerberg, Obama nebo Steve Jobs

„Walking meetings“: schůzky za chůze, které si oblíbili i Zuckerberg, Obama nebo Steve Jobs

Ať se jedná o startupové nebo korporátní prostředí, pracovní meetingy jsou vždy nedílnou součástí správné firemní kultury, během nichž mají zaměstnanci ideální příležitost probrat vše podstatné se svým nadřízeným (a naopak). Tyto schůzky však zpravidla probíhají v uzavřených místnostech a mnohdy působí stresujícím dojmem, který zúčastněným omezuje kreativnější myšlení a navrhování nových nápadů.

Těchto dopadů si je vědom například zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg, spoluzakladatel Twitteru Jack Dorsey, bývalý prezident USA Barack Obama a reflektoval je také Steve Jobs. I proto se tyto osobnosti snaží, respektive snažily, prosazovat takzvané walking meetings, tedy schůzky založené na venkovní procházce v délce trvání okolo jedné hodiny. Ty totiž přinášejí řadu výhod, díky kterým se práce může výrazně posunout kupředu produktivnějšímu nasazení.

Twisto.cz začalo u karetních transakcí automaticky zobrazovat loga prodejců a mapu, kde proběhla platba

Jednou z nejčastějších výtek klientů vůči tradičním bankám je nepropracovanost mobilního bankovnictví, kterým...

Kreativní myšlení

Pracovní schůzky během venkovní chůze dokáží v členech týmů vyvolat větší kreativitu. Jelikož nejsou obklopeni čtyřmi mdlými stěnami v zasedací místnosti či kanceláři, ale nabízí se jim pohledy na panoptika města, jejich myšlení je svobodnější a v mozku se ihned rojí více kreativnějších nápadů. To je založeno například na studii výzkumníků Stanfordské univerzity, kteří zjistili, že více jak 60 % lidí je v průběhu venkovní procházky kreativnějších, než kdyby seděli v uzavřených místnostech.

Odbourání strachu

Není nic neobvyklého, když mají zaměstnanci strach navrhnout něco nového svým nadřízeným. Obavy, že bude jejich návrh smeten ze stolu, jsou bohužel silnější než samotný úkon, což se následně projevuje i na sníženém sebevědomí. Právě meetingová procházka má být řešením k tomu, aby ze zaměstnanců tento strach opadl – jejich tělo a mysl je totiž během chůze uvolněnější a vzhledem k tomu, že vše působí méně formálním dojmem, obavy jsou nižší a nápady se dostávájí ven rázem rychleji.

Přátelštější vztahy

S odbouráním strachu ohledně otevřené diskuze o nových nápadech se pojí i lepší vztahy s nadřízenými. To je způsobeno tím, že obě strany opustí své standardní působiště v práci a již při otevírání vstupních dveří směrem ven z budovy zjišťují, že jsou si vlastně rovni a nemusí nutně dodržovat veškeré formální náležitosti. Je poměrně běžné, že během takové procházky bude nabídnuto například tykání a možná i domluva na večerní pivo.

Lepší komunikace

Uvedené výhody takzvaných walking meetingů prakticky směřují také k jednomu velkému benefitu – lepší komunikaci. Je téměř jisté, že po absolvování několika pracovních procházek budou diskuze s nadřízenými mnohem uvolněnější, věcnější a obecně příjemnější. Debaty navíc nemusí končit u pracovních náležitostí, ale mohou se dostat do osobnější roviny, kdy se obě strany dozví řadu věcí týkajících se běžného života mimo stěny firmy, čímž se vzájemně vypěstuje mnohem upřímnější vztah.

Nárůst energie

Po několikahodinovém sezení v kanceláři vždy přijde vhod, když je možnost se jít na hodinku projít ven. Se změnou prostředí a ujití prvních pár stovek metrů se rozproudí krev a současně se zrodí nová dávka energie, díky které bude zaměstnanec produktivnější poté, co se vrátí zpět do kanceláře. Nehledě na to, že je soustředěnější a cítí v sobě větší angažovanost ve firmě jako takové.

Zdravější život

Obrovskou výhodou venkovních procházek je samozřejmě zlepšení zdraví člověka. Pracující Američan totiž za počítačem sedí v průměru 9 hodin denně, což se v budoucnu může projevit závažnými zdravotními problémy. Na základě informací vycházejících z řady studií má jen 30minutová chůze dramaticky snížit možný výskyt rakoviny tlustého střeva, srdečního onemocnění nebo demence.

Foto: Apple Newsroom; Google; Facebook, Creative Commons