Populární foto aplikace VSCO překročila metu 1 milionu platících uživatelů

vsco
0Zobrazit komentáře

Mezi sociálními sítěmi na sdílení obrázků, které jsou ve svém základu zdarma a žijí převážně z reklamy, jednoznačně vede Instagram, který má aktuálně přes 800 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Právě počet uživatelů a vymýšlení funkcí, které směřují spíše k zábavě, než k původnímu úmyslu kvalitně upravovat a sdílet fotografie, ale množství lidí odrazuje.

Právě toho využil před lety zdánlivě nenápadný startup VSCO, který nabízí prostřednictvím mobilní aplikace pokročilé úpravy fotografií s filtry, a který rychle začal získávat na popularitě. Základní verze aplikace je zcela zdarma s tím, že pokud uživatelé chtějí plnohodnotný editor fotografií, mohou si zaplatit členství VSCO X, které stojí téměř 20 dolarů (435 Kč) na rok.

roth

Přečtěte si takéAnita Roth z Airbnb: Většina českých Airbnb hostitelů nepodniká profesionálně, v Praze zabíráme jen 2 % domovůAnita Roth z Airbnb: Většina českých Airbnb hostitelů nepodniká profesionálně, v Praze zabíráme jen 2 % domovů

V rámci členství uživatelé získají přednastavené úpravy, které lze automaticky aplikovat na jakoukoliv fotografii, úpravu videí a také videonávody pro správnou volbu kompozice, světla či následujících úprav. Jednoduše jde o nástroj od profesionálů pro fotografické nadšence. A evidentně to funguje – VSCO má desítky milionů uživatelů a nyní firma prozradila, že si přes 1 milion z nich platí roční členství ve VSCO X, což představuje obrat téměř 20 milionů dolarů ročně.

vsco

Placená služba VSCO běží od začátku roku 2017 a dopomohla startupu k dosavadnímu 91% meziročnímu nárůstu tržeb. Jde tak o jeden z vůbec nejrychleji rostoucích byznysů na poli mobilních aplikací, založených na měsíčním předplatném. Aplikace je dostupná pro iOS a Android.

Opačnou cestou než Instagram

Od té doby, co se Instagram dostal do rukou Facebooku a největší sociální síť světa postupně vypilovala své mobilní reklamy k dokonalosti, je Instagram reklam plný. To je další věc, která uživatelům vadí, protože jde často o velmi nerelevantní obsah. VSCO na to jde jinak, propojuje uživatele přímo se značkami a dovoluje jim spolupracovat na jejich reklamních kampaních, což ve finále tvoří přesně takový obsah, který velmi pravděpodobně budou chtít konzumovat i ostatní uživatelé.

vscofounders

Spoluzakladatelé VSCO Joel Flory a Greg Lutze (vpravo)

Standardní reklamy tak v aplikaci nenajdete. I zmíněný obsah od uživatelů, propojených se značkami, prochází stále testováním v beta verzi a bude uvolňován postupně pod názvem VSCO Connect.

Foto: VSCO

Diskuze (0)

Novinka

Anonym