Již brzy bude možné ovládat hotelové pokoje hlasem za pomoci asistentky Alexa od Amazonu
, /

Již brzy bude možné ovládat hotelové pokoje hlasem za pomoci asistentky Alexa od Amazonu

Již brzy bude možné ovládat hotelové pokoje hlasem za pomoci asistentky Alexa od Amazonu

Chytrá hlasová zařízení pro domácnosti, propojená s virtuálními asistenty, jsou dnes již zcela běžná. Od Google Home, přes Amazon Echo, až po české zařízení Angee. Kde si ovšem podobná technologie prozatím nenašla své místo jsou hotely, respektive hotelové pokoje, kde by mohla zákazníkům ušetřit čas a zvýšit pohodlí.

Na tuto situaci tak zareagoval Amazon spuštěním služby Alexa for Hospitality, jenž láká na využití zařízení Amazon Echo s virtuální asistentkou Alexou v hotelových pokojích, které jako první vyzkouší síť hotelů Marriott. Host tak bude schopen hlasem ovládat přehrávání hudby, programy v televizi, světlo v pokoji, ale také si například najít okolní restaurace či objednat přímo jídlo na pokoj, odhlásit se z pokoje nebo zavolat na recepci s dotazem.

Slovenský startup na rezervaci pronájmů lodí Boataround získal v nové investici přes 20 milionů Kč

Platforem pro online rezervaci hotelů, aut nebo například karavanů existuje již hodně, ale jen málo funkčních...

Když Marriott o integraci Alexy do svých řetězců začal uvažovat, testoval i konkurenční technologii Applu, konkrétně hlasovou asistentku Siri – nakonec se ale rozhodl pro službu Amazonu. Kromě hotelů Marriott by se měla hlasová asistence objevit i v sítích Westin, St. Regis Hotels & Resorts, Aloft nebo Autograph Collection Hotels v USA, a to již v průběhu letošního léta.

Mezi podporovanými zařízeními, které mohou hotely využít, jsou Amazon Echo Dot, Echo a samozřejmě Echo Plus. Všechna zařízení navíc budou upravena na míru potřebám jednotlivých hotelů, včetně specifických příkazů, které si mohou pro své hosty nastavit. Alexa bude také schopna pracovat i s již existujícími systémy, například na objednávky jídla, masáží či podobně.

Pokročilá nastavení a statistiky

Vše samozřejmě není tak jednoduché, jako zakoupit zařízení Echo, upravit mu některá nastavení a spustit. K němu totiž hotel dostane kompletní ovládací panel, ze kterého může nastavit všechny potřebné vlastnosti běžících zařízení, sledovat aktivitu a využití nebo aktualizovat informace o hotelu a svých službách, napojených na Alexu.

Hotel ovšem žádným způsobem nemůže odposlouchávat své hosty a jejich interakce je závislá pouze na akci z jejich strany. Tak nebo tak je to jasný krok kupředu, který přináší většině hostům přístup k zařízení, na které jsou zvyklí z domova.

Foto: Amazon