Český Leo Express expanduje na polské železnice, nabídne přímé spojení z Prahy do Krakova
, /

Český Leo Express expanduje na polské železnice, nabídne přímé spojení z Prahy do Krakova

Český Leo Express expanduje na polské železnice, nabídne přímé spojení z Prahy do Krakova

Český železniční a autobusový dopravce Leo Express rozšíří své železniční spojení směrem k východním sousedům. Do Polska se zatím čeští zákazníci mohli s Leo Expressem dostat jen autobusem a to s přestupem, nyní však firma zakladatele Leoše Novotného vypraví na přímé lince Praha-Krakov čtyři spoje týdně. Informaci jako první přinesl server E15.

Jedná se o vůbec prvního zahraničního železničního dopravce, který se v Polsku objeví. Na základě jízdního řádu, který byl určen polskou stranou, pojede Leo Expres v pátek a neděli do Polska a v sobotu a pondělí zpět a to počínaje 20. červencem.

Výrobce letadel Airbus začne společně s Audi testovat v Německu vůbec první létající taxi

Ještě před pár lety byla létající auta brána s velkou rezervou, ovšem nyní se tato vize začíná pomalu...

Na cestě bude zastavovat například v Pardubicích, Olomouci, Ostravě, za hranicemi pak mimo jiné v Osvětimi a Katowicích. Potom, co budou ukončeny rozsáhlé práce na polských železnicích počítá Leo Express s nasazením více spojů.

Z Prahy do Krakova zatím Leo Express jezdil jen s přestupem na autobus v Bohumíně a tyto spoje jezdící třikrát denně zůstávají prozatím zachovány. V Polsku navíc jezdí Leo Express i do Varšavy a Gdaňsku, svoje železniční spoje však chce zde i nadále rozšiřovat.

„V rekordním čase spojíme Česko a důležitými městy jako jsou Tychy, Katovice, Myslovice nebo Krakov. Polsko má jedno z nejnižších využití železnice na obyvatele v Evropě, a zde vidíme velký potenciál. Naším cílem je podpořit další liberalizaci železnice v Polsku a zvýšit zájem o ekologické a moderní cestování,“ říká CEO Leo Express Peter Köhler.

Flixbus jako partner a ústup na trase Praha-Brno

Leo Express v polovině června navíc prohloubil spolupráci s německým gigantem FlixMobility (mimo jiné vlastníkem FlixBus), pod jehož značkou FlixTrain začal ve čtvrtek fungovat na německé trase Berlín-Frankfurt-Stuttgart. Na to si Leo Express pronajal dvě nové lokomotivy, FlixMobility bude zajišťovat marketing zákaznický servis a prodej jízdenek. Jedná se o zároveň o stejnou trasu, kde operoval startup železniční startup Locomore, který zkrachoval a loni v srpnu byl koupen právě Leo Expressem.

Potichu také byla spuštěna možnost koupit jízdenky na vnitrostátní spoje FlixBusu na stránkách LeoExpressu. Například na trase Praha-Brno tak nyní operuje denně už jen jeden spoj LeoExpressu a to za téměř dvojnásobnou cenu jízdenky oproti patnácti denním spojům FlixBusu. V minulosti si LeoExpress tuto trasu zajišťoval sám.

 

Foto: Leo Express, FlixBus