YouTube představil YouTube Music, přímou konkurenci Spotify a Apple Music
, /

YouTube představil YouTube Music, přímou konkurenci Spotify a Apple Music

YouTube představil YouTube Music, přímou konkurenci Spotify a Apple Music

Po dlouhém očekávání vstupuje YouTube konečně na scénu ryzích hudebních streamovacích služeb. YouTube totiž oficiálně představilo vlastní platformu pod názvem YouTube Music, která se v mnoha ohledech podobá konkurenčním službám Spotify nebo Apple Music.

Jak už samotný název napovídá, YouTube Music je zaměřená výhradně na online poslech hudby. K tomu bude sloužit dedikovaná mobilní a desktopová aplikace, ve které budou mít uživatelé možnost hledat nejen oficiální skladby a alba, ale také různé remixy, playlisty, rádiové stanice nebo videoklipy včetně živých vystoupení. Chybět nemá ani možnost offline poslechu.

Český výrobce kytar Furch nově umožňuje tvorbu vlastní originální kytary z výběrového dřeva

Česká firma Furch Guitars, která se již od roku 1981 specializuje na výrobu dřevěných akustických kytar a bas, s...

YouTube svou streamovací službu vybavuje i zajímavými funkcemi, které nejsou u Apple Music či Spotify tak běžné. Na základě historie poslouchaných skladeb a aktuální lokality bude YouTube Music nabízet uživatelům i specifický výběr hudby. Například ve fitness centru bude doporučovat motivační písničky a na letišti navrhne uvolněnější a atmosferický výběr.

Vhodnou funkcí snad pro všechny hudební fanoušky je i vyhledávání na základě částí textů písně nebo různých aspektů dané skladby. Pokud třeba uživatel ví, že v ní umělec píská a žánrově se podobá popu, může to napsat do vyhledávače a služba by mu požadovanou skladbu měla najít.

Exkluzivita táhne

Hudební streamovací služby se zpravidla snaží své nové posluchače najít nejen lepší cenou (která je ostatně velmi podobná), ale hlavně exkluzivní nabídkou hudby, kterou u jiných platforem nemohou – minimálně po omezenou dobu – najít. YouTube Music má zatím sázet zejména na speciální videoklipy od světových umělců. Je však vysoce pravděpodobné, že YouTube, respektive mateřský Google, bude v budoucnu vyjednávat různé exkluzivní smlouvy s interprety.

YouTube Music bude dostupná od 22. května ve Spojených státech, Mexiku, Jižní Koreji, Austrálii a na Novém Zélandu. V následujících týdnech by se měla rozšířit i do většiny evropských států, nicméně Česká republika a Slovensko v druhé vlně zatím není. Službu bude možné využívat jak bezplatně s reklamami (a možným omezením), tak s měšíčním předplatným za 10 dolarů.

S YouTube Music zároveň přichází YouTube Premium, verze za 12 dolarů měsíčně, která uživatelům vedle plnohodnotného přístupu k placenému hudebnímu obsahu nabídne i prémiová videa a seriály pod značkou YouTube Originals.

Foto: Google