Tvůrci hry PUBG žalují vývojáře fenoménu Fortnite kvůli zkopírování nápadu
, /

Tvůrci hry PUBG žalují vývojáře fenoménu Fortnite kvůli zkopírování nápadu

Tvůrci hry PUBG žalují vývojáře fenoménu Fortnite kvůli zkopírování nápadu

Mezi herními studii, které stojí za herními hity poslední doby, to začíná vřít. Jihokorejský vývojář Bluehole, respektive jeho dceřiná entita PUBG stojící za PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG), žaluje americké herní studio Epic Games, pod kterým vznikla masivně úspěšná střílečka Fortnite. Údajně se má jednat o porušení autorských práv vztahujících se právě k PUBG.

Žaloba, o které informuje server The Korean Times, se měla dostat k obvodnímu soudu v jihokorejském Soulu s tím, že mají být prošetřeny „možné podobnosti těchto dvou her“. Bluehole se navíc odvolává na svá autorská práva, která má k PlayerUnknown’s Battlegrounds od ledna letošního roku.

Český analytický startup MonkeyData získal od bývalého manažera ČEZu investici v řádu milionů korun

Ostravský analytický startup MonkeyData, který pomáhá eshopům s analýzou a zpracováním dat, ohlašuje novou...

Ostatně o možné podobnosti těchto titulů se v herních kruzích vedou debaty od samotného vzniku rozšíření Battle Royale, díky kterému je Fortnite tak populární (což dokazují i výdělky ve výši 296 milionů jen za jeden měsíc). Tento mód, jenž je založen na bitvě několika desítek hráčů mezi sebou v rámci jedné mapy, totiž jistým způsobem proslavil právě PUBG v březnu minulého roku, kdy byla hra spuštěna. Na druhou stranu byla tato herní koncepce představena před řadou let.

Fortnite prakticky do té doby žádný takzvaný battle-royale neměl a spekuluje se, že se jeho tvůrci z Epic Games měli PUBG inspirovat. Právě to je s největší pravděpodobností důvodem, proč je nyní toto studio hnáno k jihokorejskému soudu. Ve vzduchu také visí otázky, zdali není žaloba podána i z důvodu využívání podobných herních prvků (jako například zbraní). Za zmínku stojí i to, že obě hry fungují na enginu Unreal Engine 4, který pro změnu licencuje Epic Games.

PUBG odstartoval popularitu Fortnite

PlayerUnknown’s Battleground byl v roce 2017 naprostým komerčním hitem, který si získal miliony počítačových a konzolových hráčů, a doposud se jej prodalo na 40 milionů kopií. Následně se však objevil Fortnite: Battle Royale a díky svému free-to-play modelu a vysoké oblíbenosti na streamovacích platformách PUBG postupně doháněl, až jej nakonec úspěšně předčil. Nyní čítá okolo 45 milionů aktivních hráčů a jeho popularita neustále roste, což dokazuje i chystaný vstup na pole e-sportů.

Foto: PUBG (IGDB); Fortnite (IGDB)