Potravinový koncern Nestlé zaplatí 7,2 miliardy dolarů Starbucksu za to, aby mohl prodávat jeho kávu

Na globálním potravinovém trhu dochází k obrovskému obchodu. Švýcarský gigant Nestlé uzavírá smlouvu s populární kavárenskou frančízou Starbucks, díky které bude moci prodávat její kávové produkty. Částka se má vyšplhat až na astronomických 7,2 miliardy dolarů, v přepočtu tedy cca 153 miliard korun.

Největší potravinový hráč na světě Nestlé má tuto vlivnou a ověřenou značku používat hlavně pro produkci kávových kapslí do kávovarů Nespresso a Dolce Gusto. V případě, že celý obchod klapne, Nestlé bude moci prodávat produkty s brandem Starbucks od začátku příštího roku s očekáváním, že posílí svou pozici v kávovém průmyslu.

dorsey

Přečtěte si takéTwitter uchovával nešifrovaná hesla uživatelů. Doporučuje jejich okamžitou změnu

Mark Schneider, šéf společnosti Nestlé, komentoval tuto alianci jako „významný krok a velký den pro všechny milovníky kávy“. Lze očekávat, že potravinový koncern ze švýcarského města Vevey bude tímto krokem mířit zejména na mladistvé, kteří jsou ochotní si za kávu připlatit a vkládají vyšší důraz na brand. Patrně tomu tedy bude odpovídat i výsledná cena za kapsli.

nestle_050718-2

HQ Nestlé ve Vevey

Pro Starbucks má tento obchod také velký smysl. Do roku 2021 má očekávat návratnost až 20 miliard dolarů, a to prostřednictvím zpětných odkupů akcií a dividend. Na druhou stranu přišel světoznámý řetězec o přibližně 500 svých zaměstnanců, které si Nestlé přetáhlo k sobě. I tak však zůstanou v centrále v americkém Seattlu.

nestle_050718-1

Foto: Starbucks Newsroom; Media | Nestlé Global

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.