LEO Express Leoše Novotného se chce spojit s konkurencí RegioJet a odprodat většinový podíl

Leoš Novotný

Teprve před dvěma dny jsme informovali o možném prodeji Student Agency Radima Jančury, jehož výše by se mohla vyšplhat až na miliardu korun, a nyní se podle dostupných informací schyluje k dalším zásadním změnám v Jančurově druhém byznysu. Jeho vlakový a autobusový přepravce RegioJet se má totiž spojit s konkurencí LEO Express Leoše Novotného.

Po případném spojení, kterému se v dokumentu, do něhož nahlédl server iHNed.cz, přezdívá projekt Tiger, by vznikla firma s obratem přes 25 miliard korun ročně, 181 autobusy, 34 vlaky, 14 dostupnými destinacemi a tařka 20 miliony přepravenými pasažéry ročně. Nově vzniklá společnost by navíc hledala investora, který by byl ochoten odkoupit většinový podíl.

bemyeyestop

Přečtěte si takéAplikace Be My Eyes propojuje nevidomé s milionem dobrovolníků, kteří jim na dálku pomáhají

Celá iniciativa ovšem nepochází od Radima Jančury, nýbrž od Leoše Novotného, který jde postupně možnému spojení naproti. Žádná z informací prozatím není ani jednou stranou potvrzena, ale v připraveném dokumentu investorům jsou k dispozici dosavadní výsledky obou firem a budoucí finanční projekce, zpracované renomovanými finančními společnostmi PwC a Patria.

jancura

Radim Jančura, zakladatel Student Agency a RegioJet

LEO Express se k situaci odmítl vyjadřovat a Jančura se vyjádřil v tom smyslu, že vlaky nikdy neprodá, nic podobného není v plánu a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže by spojení stejně zamítl. Opak naznačuje dokument s podrobnými finančními výsledky obou firem, které by bylo ze strany LEO Expressu jen velmi složité získat. Dle dostupných zdrojů navíc LEO Express dlouhodobě investory shání a nabízí i potenciální možnost propojení s konkurencí.

Jednodušší boj s konkurencí

Velmi pravděpodobně tak chce firma Leoše Novotného přijít za RegioJetem s již hotovou nabídkou a jednat o možnostech spojení. V rámci dlouhodobé udržitelnosti vlakové a autobusové dopravy v Česku a střední Evropy by to dávalo pro obě společnosti smysl, jelikož by poté neexistoval žádný podobně velký hráč v soukromém sektoru, mimo autobusového přepravce FlixBus či státního podniku České dráhy.

leoexpress

Tržby RegioJetu dosáhly v roce 2017 výše 112,9 milionů eur, tedy 2,9 miliardy korun, zatímco o rok mladší LEO Express měl tržby přibližně devětkrát nižší.

Foto: LEO Express, RegioJet

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.