LEO Express Leoše Novotného se chce spojit s konkurencí RegioJet a odprodat většinový podíl
, /

LEO Express Leoše Novotného se chce spojit s konkurencí RegioJet a odprodat většinový podíl

LEO Express Leoše Novotného se chce spojit s konkurencí RegioJet a odprodat většinový podíl

Teprve před dvěma dny jsme informovali o možném prodeji Student Agency Radima Jančury, jehož výše by se mohla vyšplhat až na miliardu korun, a nyní se podle dostupných informací schyluje k dalším zásadním změnám v Jančurově druhém byznysu. Jeho vlakový a autobusový přepravce RegioJet se má totiž spojit s konkurencí LEO Express Leoše Novotného.

Po případném spojení, kterému se v dokumentu, do něhož nahlédl server iHNed.cz, přezdívá projekt Tiger, by vznikla firma s obratem přes 25 miliard korun ročně, 181 autobusy, 34 vlaky, 14 dostupnými destinacemi a tařka 20 miliony přepravenými pasažéry ročně. Nově vzniklá společnost by navíc hledala investora, který by byl ochoten odkoupit většinový podíl.

Aplikace Be My Eyes propojuje nevidomé s milionem dobrovolníků, kteří jim na dálku pomáhají

Pro lidi nevidomé nebo ty, jejichž zrak je určitým způsobem omezen, jsou každodenní úkony jako je například...

Celá iniciativa ovšem nepochází od Radima Jančury, nýbrž od Leoše Novotného, který jde postupně možnému spojení naproti. Žádná z informací prozatím není ani jednou stranou potvrzena, ale v připraveném dokumentu investorům jsou k dispozici dosavadní výsledky obou firem a budoucí finanční projekce, zpracované renomovanými finančními společnostmi PwC a Patria.

LEO Express se k situaci odmítl vyjadřovat a Jančura se vyjádřil v tom smyslu, že vlaky nikdy neprodá, nic podobného není v plánu a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže by spojení stejně zamítl. Opak naznačuje dokument s podrobnými finančními výsledky obou firem, které by bylo ze strany LEO Expressu jen velmi složité získat. Dle dostupných zdrojů navíc LEO Express dlouhodobě investory shání a nabízí i potenciální možnost propojení s konkurencí.

Jednodušší boj s konkurencí

Velmi pravděpodobně tak chce firma Leoše Novotného přijít za RegioJetem s již hotovou nabídkou a jednat o možnostech spojení. V rámci dlouhodobé udržitelnosti vlakové a autobusové dopravy v Česku a střední Evropy by to dávalo pro obě společnosti smysl, jelikož by poté neexistoval žádný podobně velký hráč v soukromém sektoru, mimo autobusového přepravce FlixBus či státního podniku České dráhy.

Tržby RegioJetu dosáhly v roce 2017 výše 112,9 milionů eur, tedy 2,9 miliardy korun, zatímco o rok mladší LEO Express měl tržby přibližně devětkrát nižší.

Foto: LEO Express, RegioJet