Facebook za první 3 měsíce letošního roku smazal přes 580 milionů falešných účtů
, /

Facebook za první 3 měsíce letošního roku smazal přes 580 milionů falešných účtů

Facebook za první 3 měsíce letošního roku smazal přes 580 milionů falešných účtů

V souvislosti s mnoha změnami, kterými Facebook v posledních týdnech a měsících prochází, začíná společnost Marka Zuckerberga s pravidelnými reporty počtu nahlášeného závadného obsahu nebo smazaných či zablokovaných účtů. Jen za posledních 6 měsíců se to nějakým způsobem týkalo až 1,5 miliardy účtů na Facebooku.

Celkem se jednalo o 837 milionů případů spamu, ve kterých byl obsah zpravidla kompletně smazán, v 2,5 milionech případů se objevily také urážlivé komentáře, v 1,9 milionech propaganda teroristických organizací a 3,4 milionu případů ukazovalo násilí ve formě, která nemá na Facebooku co dělat. Své místo měla i nahota či sexuální aktivita – a to konkrétně více než 21 milionkrát.

České VR hry Beat Saber se v prvním týdnu prodalo 53 tisíc kusů za více než 20 milionů korun

Uběhlo dvanáct dní od vydání herního projektu Beat Saber z dílen pražského vývojářského studia Hyperbolic...

Za první tři měsíce navíc Facebook kompletně smazal na 583 milionů falešných účtů, což samozřejmě ve výsledku snižuje počet celkově aktivních uživatelů. Bude proto zajímavé sledovat pravidelné čtvrtletní shrnutí, které ukáže, jaké mají nové podmínky soukromí a moderace obsahu na Facebooku vliv na akvititu uživatelů a konzumaci obsahu.

V porovnání s posledním čtvrtletím minulého roku vzrostl počet nahlášených nebo nevhodných příspěvků, které musel Facebook řešit na takřka trojnásobek, sdělil viceprezident pro datovou analýzu Facebooku Alex Schultz. Jedním z důvodů může dle Schultze být například rostoucí napětí v Sýrii, které dle něj vyvolává v lidech agresi, snahu šířit dezinformace, nevhodný grafický obsah a nevhodné komentáře.

Téměř 100 % nejzávadnějších příspěvků je pryč

Facebook se zároveň ve svém shrnutí vyjádřil, že se mu podařilo odhalit takřka 100 procent veškerých příspěvků obsahujících spam, dokáže je navíc filtrovat i uvnitř zpráv v Messengeru, které k těmto a reklamním účelům automaticky monitoruje. Pryč ze sociální sítě by navíc mělo být zhruba 99,5 procent všech falešných účtů. Nejsložitější jsou u moderace obsahu jednoznačně urážlivé komentáře a zprávy mezi uživateli, kde je těžké automaticky rozlišit například sarkasmus a opravdové urážky.

Zhruba 38 procent závadného obsahu pak Facebook najde sám, zbytek mu nahlásí přímo uživatelé. Na většinu takových nahlášení pak reaguje v řádu hodin, u složitějších případů do jednoho až dvou dní. Dle uvedených čísel jde tak jednoznačně o velký krok kupředu, který pomůže s pročištěním obsahu, jenž uživatelé na Facebooku nechtějí vidět a také k lepší publicitě firmy.

foto: Facebook press