Zisk Facebooku za první letošní čtvrtletí vzrostl o 63 procent na téměř 5 miliard dolarů
, /

Zisk Facebooku za první letošní čtvrtletí vzrostl o 63 procent na téměř 5 miliard dolarů

Zisk Facebooku za první letošní čtvrtletí vzrostl o 63 procent na téměř 5 miliard dolarů

I přesto, že Facebook jakožto největší sociální síť světa a jedna z nejhodnotnějších firem vůbec, čelil v posledních měsících mnoha skandálům, především kvůli nezodpovědnému přístupu k datům uživatelů a kvůli zneužití citlivých dat o uživatelích společností Cambridge Analytica k ovlivnění voleb, se firmě v prvním letošním čtvrtletí finančně nadmíru dařilo.

Během prvního kvartálu Facebook vygeneroval tržby ve výši 11,41 miliardy dolarů, tedy přes 238,5 miliardy korun, s čistým ziskem dosahujícím 4,99 miliardy dolarů, respektive 104,3 miliardy korun. Oproti minulému roku se tak z pohledu tržeb jedná o 49 procentní nárůst, zisk pak vzrostl o celých 63 procent. Za úspěchem dle Facebooku stojí především mobilní reklama.

Revolut nově umožňuje dobíjení peněz v českých korunách

Zpráva, na kterou snad všichni čeští uživatelé alternativní bankovní služby Revolut čekali, je tu. Revolut,...

Právě reklama na mobilu zaujala větší počet inzerentů a aktuálně tvoří 91 procent příjmů Facebooku, konkrétně 10,7 miliardy dolarů. Sociální síť mimo reklamy na Facebooku jako takovém zapojila nové reklamní formáty také do Messengeru, komunikační platformy, která byla relativně nedávno rozdělena do dvou samostatných aplikací.

Mimo tržeb a zisku ale vzrostl také počet aktivních uživatelů, kterých se denně na Facebook přihlásí 1,449 miliardy, což je o 48 milionů více, než v předcházejícím roce. Počet měsíčních aktivních uživatelů se zastavil na hranici 2,196 miliardy s meziročním nárůstem o 70 milionů. Jeden uživatel tak aktuálně Facebooku přinese průměrně 5,53 dolarů, oproti loňským 4,23 dolarům.

Zaměření na lepší obsah

I s ohledem na zmíněné skandály, které Facebook v poslední době potkaly, se firma začala více zaměřovat také na moderaci obsahu a oproti minulému roku má na pozicích, které kontrolují přidávaný obsah a reklamy, již 20 tisíc pracovníků, což je o 10 tisíc více, než loni.