Futuristická prodejna Alzy vygenerovala obrat 13 milionů Kč. Český e-shop brzy otevře další

Přibližně před třemi měsíci otevřel internetový obchod Alza na pražské Flóře nový koncept futuristické, bezobslužné prodejny s nonstop otevírací dobou. Projekt, který je nazýván jako Prodejna budoucnosti, měl být reakcí na dnešní hektickou dobu, kdy lidé obecně nemají čas a snaží se jej proto ušetřit při jakékoliv příležitosti. Jednou z těch nejčastějších je právě fyzické nakupování a s tím související čekání ve frontách, hlídání otevírací doby a nebo špatná komunikace s prodávajícím.

Právě tento problém se Alza prostřednictvím nové prodejny snažila vyřešit a první čísla ukazují, že pro podobný projekt na českém trhu rozhodně místo je. Vytíženost prodejny, která zboží zákazníků uchovává ve speciálních boxech/schránkách se totiž dle údajů, které nám Alza poskytla, během prvních tří měsíců pohybovala okolo 250 schránek denně a obrat se vyšplhal na 12,8 milionu Kč při 11 000 odbavených objednávkách. Nejvíce se pak na futuristické prodejně objednávaly mobilní telefony, sportovní vybavení, příslušenství k elektronice a notebooky.

delmart

Přečtěte si takéČeský prémiový supermarket Delmart začíná prodávat své potraviny přes internet

Na základě uspokojivých čísel se Alza rozhodla toto léto v Praze otevřít další futuristickou prodejnu a to poblíž metra Budějovická. Ta by se měla dočkat drobných změn a vylepšení, kdy se změní například světelná navigace a použity budou materiály v podobě cembritových desek a napínavého stropu.

IMG_1073_B

Nonstop samoobslužná prodejna Alzy

„Máme velikou radost, že uživatelská zkušenost vyšla tak pozitivně, protože spokojený zákazník je pro nás naprosto klíčový. Co se týká další provozovny, díky současným poznatkům ji v mnohém vylepšíme a zjednodušíme – efektivněji budeme pracovat s prostorem i použitým materiálem,“ říká Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz.

Bezobslužná prodejna má nicméně pro prodejce další podstatnou výhodu – umožňuje totiž vyhnout se regulované otevírací době a zboží zákazníkům dodávat v podstatě nonstop. Dá se proto očekávat, že s podobným konceptem budou brzy koketovat i další čeští e-commerce hráči.

Zakladatel CzechCrunche, velký fanoušek technologií, cestování a architektury.