EU začíná vyšetřovat nákup hudební aplikace Shazam Applem. Znevýhodňoval by Spotify
, /

EU začíná vyšetřovat nákup hudební aplikace Shazam Applem. Znevýhodňoval by Spotify

EU začíná vyšetřovat nákup hudební aplikace Shazam Applem. Znevýhodňoval by Spotify

Evropská komise formálně zahájila šetření loňské akvizice hudební aplikace Shazam technologickým gigantem Apple, kterým se na žádost několika států včetně Rakouska, Francie, Španělska nebo Islandu od února zabývá. Vzrůstají totiž obavy o to, zdali převzetí oblíbené služby pro rozpoznávání skladeb nedá Applu konkurenční výhodu oproti ostatním firmám, konkrétně Spotify.

Generální ředitelství pro hospodářskou soutěž Evropské komise, konkrétně jeho komisařka Margrethe Vestager, se v následujících měsících bude soustředit zejména na to, zdali by avizované spojení mohlo snížit výběr hudebních služeb pro ostatní uživatele. Apple totiž již třetím rokem nabízí streamovací službu Apple Music, kterou by díky získaným uživatelským datům ze Shazamu mohl razantněji nabízet ostatním uživatelům na úkor konkurenčních služeb jako Spotify.

Tesla potvrdila, že bude od druhé poloviny letošního roku profitabilní

Během včerejšího dne jsme se zmiňovali o tom, že má Tesla potíže s produkcí nového Modelu 3 a že do jejího...

Právě švédské Spotify, jednička na trhu hudebního streamingu s více jak 70 miliony aktivních posluchačů, by teoreticky mohlo utrpět velkou újmu. Dle serveru The Verge generují Apple Music a Spotify skrze Shazam denně přes milion kliků, které uživatele odkazují do rozhraní jejich služeb.

Jelikož by Apple měl při úspěšné akvizici pohybující se okolo 400 milionů dolarů (cca 8,3 miliardy korun) Shazam v plné moci, mohl by se kdykoliv rozhodnout, že Shazam nastaví k odkazování pouze na Apple Music, čímž by Spotify uštědřil tvrdou ránu do trafficu, který z londýnské rozpoznávací platformy přichází.

Nutnost jednoduché volby pro uživatele

Evropská komise tyto uvedené možné scénáře považuje za porušení antitrustových zákonů Evropského hospodářského prostoru, a proto až do 4. září bude celou situaci detailně šetřit.

„Způsob, jakým lidé poslouchají hudbu, se za poslední roky výrazně změnil. Stále více Evropanů používá hudební streamovací služby a naším zájmem je zajistit, aby fanoušci mohli pokračovat ve vybírání si mezi streamovacími platformami a nemuseli tak čelit úžší nabídce, která by tímto spojením (mezi Applem a Shazamem, pozn. red.) vznikla,“ dodává v oficiálním vyjádřením Vestager.

Foto: Shazam; Friends of Europe (Flickr), Apple