České carsharingy HoppyGo a SmileCar se spojí. Vznikne tím zcela nová firma
, /

České carsharingy HoppyGo a SmileCar se spojí. Vznikne tím zcela nová firma

České carsharingy HoppyGo a SmileCar se spojí. Vznikne tím zcela nová firma

Na českém trhu se sdílenou automobilovou přepravou se dnes odehrála zajímavá situace. Dvě největší tuzemské služby pro carsharing, HoppyGo od ŠKODA AUTO DigiLab a SmileCar pod vedením dopravce Leo Express, se spojí do jedné, nové firmy pod hlavičkou automobilky ŠKODA AUTO. Tímto krokem vznikne i nová platforma pro přepravu kombinující auta, vlaky a autobusy.

V carsharingu, tedy možnosti půjčovat a využívat auta mezi ostatními lidmi, začala mladoboleslavská automobilka ŠKODA AUTO vidět smysl minulý rok, kdy pod křídla své inovační pobočky DigiLab zahrnula právě platformu HoppyGo, původem z dílen pražského startupového studia Creative Dock. Podobně to vnímal i železniční a autobusový dopravce Leo Express, který spustil službu SmileCar.

Alza předělá své sídlo v pražských Holešovicích. Investuje do něj 200 milionů korun

I když je všeobecně brán jako "sídlo" Alzy holešovický showroom, kde má firma zároveň největší prodejní plochu...

Ve vzduchu však byla i myšlenka na propojení automobilové dopravy s dopravou vlakovou a autobusovou, a to v rámci jedné ucelené platformy. Ta by mohla uživatelům v ideálním světě zjednodušit vzdálenější přepravu tím, že by si v dedikované aplikaci naplánovali různé dopravní metody v rámci jedné cesty. A k tomuto cíli nové partnerství mezi HoppyGo (ŠKODA AUTO DigiLab) a SmileCar (Leo Express) míří.

Nový joint venture, který byl ohlášen dnes na akci Smart Mobility Hackathon, ponese staronový název HoppyGo a ŠKODA AUTO v něm má být většinovým vlastníkem. Dohromady by měl zajišťovat nejen nabídku až 750 aut určených ke sdílení, ale také návaznou vlakovou, popřípadě autobusovou dopravu, zajištěnou právě Leo Expressem.

„Náš společný projekt nabízí řešení všech dnešních problémů s dopravou, ať už s její udržitelností, infrastrukturálními omezeními ve městech a na silnicích, či problémů s dopravní obslužností. Naším cílem je, aby byl carsharing od HoppyGo dostupný v celém regionu střední Evropy a zejména tam, kde již staví vlaky a autobusy Leo Express,“ uvádí Peter Köhler, CEO dopravce Leo Express.

Celý proces této fúze, díky které se Jan Charouz, původní CEO startupu SmileCar, přesune na stejnou pozici v „novém“ HoppyGo, je teprve ve svých začátcích. Očekává se, že nová platforma začne fungovat v průběhu léta s tím, že se bude postupně vyvíjet.

Foto: Bjarne Kosmeijer (Flickr)