Apple začne nabízet předplatné novin a časopisů za jednorázovou měsíční cenu
, /

Apple začne nabízet předplatné novin a časopisů za jednorázovou měsíční cenu

Apple začne nabízet předplatné novin a časopisů za jednorázovou měsíční cenu

Kalifornská technologická společnost Apple chystá velkou změnu na poli online obsahu. Vzhledem k akvizici z minulého měsíce, kdy Apple koupil službu nabízející předplatné digitálních magazínů Texture, hodlá spustit inovovaný zpravodajský portál. Ten by měl být integrován do existující aplikace Apple News s tím, že bude postaven na bázi měsíčního předplatného.

Apple se ve sféře online magazínů pohybuje od roku 2011, kdy spustil aplikaci Newsstand, která sloužila pro čtení různých digitálních kopií novin. V roce 2015 ji následně nahradil aplikací Apple News, jež v podstatě doteď plní stejný princip, nicméně funguje na modelu individuálního předplatného, což Applu a jeho partnerům patrně příliš nesedí. Nyní se to chystá změnit.

Online supermarket Rohlik.cz rozšíří nabídku potravin Marks & Spencer o 650 položek

Potravinový eshop Rohlik.cz umožnující zákazníkům online objednání a následné doručení potravin až domů,...

Dle serveru Bloomberg, na kterém se podílel expert na Apple Mark Gurman, se firma z kalifornského Cupertina chystá spustit novou zpravodajskou službu s nabídkou vybraných novin a časopisů za měsíční předplatné. Podobně jako například u streamovací platformy Apple Music nebo vyššího úložiště cloudové služby iCloud.

K vývoji má Apple využít startup Texture, který v březnu letošního roku koupil. Konkrétně jeho technologie, díky nimž mohli čtenáři za deset dolarů měsíčně neomezeně konzumovat obsah z více jak dvoustovky online magazínů a novin, a část týmu. Apple zatím tyto úmysly nepotvrdil, stejně tak jako nebyly zjištěny zdroje, ze kterých by v rámci nové platformy čerpal. Očekává se však, že by novinka měla přijít ještě v průběhu letošního roku.

Důraz na zvýšení tržeb ze služeb

Není tajemstvím, že se Apple začíná čím dál více soustředit na tržby z nabízených služeb. Poměrně slušně se mu daří na poli hudebního streamingu, konkrétně s platformou Apple Music, která postupně roste (40+ milionů uživatelů) a dohání úhlavního konkurenta Spotify (70+ milionů uživatelů). Podobně chce postupovat i s tímto „textovým streamingem“, díky kterému by Apple mohl splnit cíle v podobě 50 miliard dolarů ze služeb v horizontu následujících tří let.

Foto: Apple Newsroom