Apple spojí virtuální a rozšířenou realitu. Vyvíjí headset s rozlišením až 16K
, /

Apple spojí virtuální a rozšířenou realitu. Vyvíjí headset s rozlišením až 16K

Apple spojí virtuální a rozšířenou realitu. Vyvíjí headset s rozlišením až 16K

Apple se již několik let usilovně zabývá rozšířenou realitou (AR), tedy technologií, která kombinuje reálný svět se softwarově přidanými digitálními prvky. Ostatně i samotný CEO Tim Cook veřejně několikrát zmínil, že AR pro něj dává mnohem větší smysl než virtuální realita (VR). Teď to však vypadá, že jeho firma chce proniknout i na toto pole.

Podle interních zdrojů, na které se odkazuje server CNET, má Apple pracovat na unikátním headsetu, jež má propojovat virtuální realitu (VR) s realitou rozšířenou (AR). Headset by měl vypadat podobně jako například Oculus Rift či HTC Vive, avšak s tím rozdílem, že na jedno „oko“ by dokázal promítnout obraz s rozlišením až 8K, respektive 16K na obě „oči“. To je rozlišení, které nezvládá ani ty nejnáročnější televize.

Designové elektrokolo Cowboy se chce stát městským přepravním prostředkem mileniálů

Není tomu tak dávno, co byl pojem elektrické kolo spojován s nevzhlednými monstry, na kterých chtěl i přes menší...

Vzhledem k náročnosti celého headsetu je nemyslitelné, že by jej zvládla mobilní zařízení, a proto má Apple současně vyvíjet speciální počítač. K němu by se headset spojil na základě vysokorychlostního bezdrátového připojení a celý chod by zajišťovaly in-house vyrobené procesory. Neměla by být ani potřeba externích kamer. Vše by obstaral právě tato počítačová věž a headset.

Celý projekt, interně označovaný jako T288, je zatím ve fázi raného vývoje a optimistické odhady lidí, kteří jsou v této iniciativě zakomponovaní, hovoří o vydání v průběhu roku 2020. Na druhou stranu je nutné zmínit, že Apple tyto plány odmítl komentovat, tudíž je možné, že se celý vývoj může změnit.

Myšlenka propojení VR s AR

Minulý rok Apple nabídl k volnému užití vývojářský balíček ARKit, díky němuž mohou vývojáři tvořit nejrůznější aplikace založené právě na technologii rozšířené reality (za zmínku stojí například IKEA Place, Figment AR nebo Pokémon GO). Vzhledem k vyladěnosti tohoto nástroje je velmi pravděpodobné, že Apple v budoucnu vyvine i možný „VRKit“, který by vycházel právě z ARKitu.

Cupertinský gigant by při tomto vývoji mohl vycházet i z prognóz na příští roky. Podle CSS Insight se má VR headsetů v roce 2022 prodat okolo 120 milionů a ohodnotit tento specifický trh až na deset miliard dolarů.

Foto: Apple Newsroom; Magic Leap