Twitter chystá zákaz reklam na ICO a většinu kryptoměnových peněženek

CEO Twitteru, Jack Dorsey

Trh s kryptoměnami zažívá po obrovském boomu na přelomu roku dočasně své horší období, které doprovází regulace ze strany bank a regulatorních orgánů i různé útoky. Většina nových projektů pak využívá ke svému financování tzv. ICO, díky kterému výměnou za podporu v úvodní fázi nabízí nově vydanou kryptoměnu. Právě ICO a s nimi spojené reklamy prošly zásadní regulací také ze strany Facebooku, který je nově filtruje, či Googlu, jenž chystá odstranění všech takových reklam z vyhledávání.

Ke dvěma internetovým obrům se má v následujících dvou týdnech zařadit i Twitter, který zakáže reklamy na ICO, kryptoměnové peněženky, prodeje tokenů a také většinu směnáren, až na předschválené výjímky. Důvodem je zvyšující se počet podvodných praktik a projektů, které z lidí dostanou peníze a poté nevytvoří žádný produkt.

geo3

Přečtěte si takéBrněnský startup Geo Applications založený českými vědci získává investici ve výši 11 milionů Kč

Změna by měla být globální a bude trvat minimálně do doby, než se vymezí jasná pravidla pro podobný způsob financování a vůbec jistá regulace kryptoměn, aby se minimalizovala případná rizika. To jde proti původnímu konceptu kryptoměn, které by měly zůstat decentralizovány, bez kontroly vlád a organizací.

tw

I když je aktuálně kryptoměnový trh na svém minimu od začátku roku, objevují se i pozitivní zprávy. Podpora od velkých bank, rostoucí počet projektů, které pomáhají s reálnými problémy a také prozatím neutrální postoj amerického úřadu SEC, který chce pečlivě projednat veškeré výhody i nevýhody nové technologie a poté jasně stanovit pravidla. Další novinky přijdou také kolem probíhajícího summitu G20 v Buenos Aires, kde je kryptoměnám věnován celý blok.

Rostoucí problém s falešnými účty

Nejen reklamy, které často lákají na nereálné zhodnocení investic a slibují investorům nemožné, ale také falešné účty jsou v souvislosti s kryptoměnami na Twitteru problém. Takřka u každého příspěvku zakladatelů a oficiálních profilů různých startupů se objevují falešné účty, které zobrazují soutěže a rozdávání tokenů zdarma, pokud uživatelé pošlou do jejich peněženky určité množství kryptoměny.

Příklad podvodného příspěvku:

Jak si Twitter poradí s touto problematikou, jasné není. K detekci falešných profilů sice firma využívá nejrůznější technologie, ale na určitý typ takových podvodů je stejně Twitter prozatím krátký.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.