Twitter chystá zákaz reklam na ICO a většinu kryptoměnových peněženek
, /

Twitter chystá zákaz reklam na ICO a většinu kryptoměnových peněženek

Twitter chystá zákaz reklam na ICO a většinu kryptoměnových peněženek

Trh s kryptoměnami zažívá po obrovském boomu na přelomu roku dočasně své horší období, které doprovází regulace ze strany bank a regulatorních orgánů i různé útoky. Většina nových projektů pak využívá ke svému financování tzv. ICO, díky kterému výměnou za podporu v úvodní fázi nabízí nově vydanou kryptoměnu. Právě ICO a s nimi spojené reklamy prošly zásadní regulací také ze strany Facebooku, který je nově filtruje, či Googlu, jenž chystá odstranění všech takových reklam z vyhledávání.

Ke dvěma internetovým obrům se má v následujících dvou týdnech zařadit i Twitter, který zakáže reklamy na ICO, kryptoměnové peněženky, prodeje tokenů a také většinu směnáren, až na předschválené výjímky. Důvodem je zvyšující se počet podvodných praktik a projektů, které z lidí dostanou peníze a poté nevytvoří žádný produkt.

Brněnský startup Geo Applications založený českými vědci získává investici ve výši 11 milionů Kč

Brněnský startup Geo Applications, který na základě vlastní výpočetní metody DMT (Density Mapping Technology)...

Změna by měla být globální a bude trvat minimálně do doby, než se vymezí jasná pravidla pro podobný způsob financování a vůbec jistá regulace kryptoměn, aby se minimalizovala případná rizika. To jde proti původnímu konceptu kryptoměn, které by měly zůstat decentralizovány, bez kontroly vlád a organizací.

I když je aktuálně kryptoměnový trh na svém minimu od začátku roku, objevují se i pozitivní zprávy. Podpora od velkých bank, rostoucí počet projektů, které pomáhají s reálnými problémy a také prozatím neutrální postoj amerického úřadu SEC, který chce pečlivě projednat veškeré výhody i nevýhody nové technologie a poté jasně stanovit pravidla. Další novinky přijdou také kolem probíhajícího summitu G20 v Buenos Aires, kde je kryptoměnám věnován celý blok.

Rostoucí problém s falešnými účty

Nejen reklamy, které často lákají na nereálné zhodnocení investic a slibují investorům nemožné, ale také falešné účty jsou v souvislosti s kryptoměnami na Twitteru problém. Takřka u každého příspěvku zakladatelů a oficiálních profilů různých startupů se objevují falešné účty, které zobrazují soutěže a rozdávání tokenů zdarma, pokud uživatelé pošlou do jejich peněženky určité množství kryptoměny.

Příklad podvodného příspěvku:

Jak si Twitter poradí s touto problematikou, jasné není. K detekci falešných profilů sice firma využívá nejrůznější technologie, ale na určitý typ takových podvodů je stejně Twitter prozatím krátký.