Tvůrci hry Zaklínač za loňský rok vygenerovali zisk okolo 1,2 miliardy Kč
, /

Tvůrci hry Zaklínač za loňský rok vygenerovali zisk okolo 1,2 miliardy Kč

Tvůrci hry Zaklínač za loňský rok vygenerovali zisk okolo 1,2 miliardy Kč

Polské herní studio CD Projekt Red, které se proslavilo úspěšnou fantasy RPG sérií ze středověku Zaklínač (The Witcher), zveřejnilo hospodářské výsledky za minulý rok. Vedle různých čísel, kterým dominovala výše zisku okolo 200 milionů polských zlotých, v přepočtu zhruba 1,2 miliardy korun, odhalilo studio i bližší detaily o chystané hře Cyberpunk 2077.

Piotr Nielobowicz, CFO v CD Projekt Red, v rámci tiskové konference zmínil i zajímavé údaje týkající se právě třech herních megahitů – Zaklínač, Zaklínač 2: Vrahové králů a Zaklínač 3: Divoký hon. Těchto děl se dohromady prodalo již přes 33 milionů kusů po celém světě, a to jak na PC, tak na PlayStation a Xbox.

Vědci z MIT vyvinuli robotickou poloautonomní rybu, která má zkoumat mořské hlubiny

Výzkumné oddělení počítačové vědy a umělé inteligence (CSAIL) na americké univerzitě MIT představilo...

S tímto množstvím prodaných kusů se pojí i paradox, kdy třetí díl Zaklínače, který byl vydaný v roce 2015, za minulý rok předčil prodeje ve srovnání s rokem 2016. Zároveň se za dva předešlé roky těšil oblibě spíše na počítačích, nikoliv konzolích.

Zaklínač však nebyl jedinou hrou, o které padla řeč. Dostalo se totiž i na online karetní hru GWENT zasazenou do „zaklínačského“ světa. Ta na herní platformě GOG vygenerovalo loni čistý zisk 16 milionů polských zlotých (cca 960 milionů korun).

Nejambicióznější projekt studia vůbec

CD Projekt Red mimo jiné zmínil i pár detailů ohledně očekávané hry Cyberpunk 2077, další RPG s otevřeným světem, které má být ještě propracovanější než série Zaklínač. CEO Adam Kiciński prozradil, že v rámci Cyberpunk 2077 bude možné si upravovat hrdinu včetně jeho povolání, přičemž by se měl klást důraz hlavně na špičkový příběh a na individuální herní mód.

I když zatím není jisté, kdy Cyberpunk 2077, podle slov studia „nejambicióznější projekt vůbec“, bude vydán, veřejnost by se o něm měla blíže dozvědět před červnovým veletrhem E3 v kalifornském Los Angeles.

Foto: Natty Dread (Flickr); Pimskill (Flickr)