Porsche ukázalo koncept elektromobilu, který má konkurovat Modelu X od Tesly
, /

Porsche ukázalo koncept elektromobilu, který má konkurovat Modelu X od Tesly

Porsche ukázalo koncept elektromobilu, který má konkurovat Modelu X od Tesly

Na první zcela elektrické Porsche se čeká již delší dobu s napětím, zda to bude jako v případě jiných experimentů německé automobilky zpočátku propadák nebo obrovský úspěch. Již příští rok by se měl objevit elektrický sporťák Mission E, který slibuje více než 600 koní, dojezd přes 500 kilometrů na jedno nabití a také dobití do 80 % během 15 minut. To ale není vše.

Vedle Mission E jako takového se objeví ještě multifunkční Mission E Cross Turismo, které by se mělo stát přímým konkurentem větší Tesly Model X, a které bylo představeno těsně před chystaným ženevským autosalonem. Cross Turismo nabídne stejný výkon, stejný dojezd a stejnou rychlost nabíjení jako Mission E – tou největší změnou je tedy především design.

Vývojářská platforma GitHub čelila největšímu DDoS útoku v historii. Web nefungoval 10 minut

Koncem února se potýkala největší vývojářská platforma s tzv. DDoS útokem hackerů, kteří se na ni snažili...

Kromě zrychlení z 0 na 100 km/h pohybující se okolo 3,5 vteřin, nabídne Cross Turismo odlišný design interiéru, včetně prodloužené středové konzole a stylování v karbonu. Porsche má s výrobou SUV již vcelku obstojné zkušenosti, po nejistých krocích od modelu Cayenne až po velmi úspěšný Macan tak navazuje na svoji tradici klasického designu spojeného s moderními technologiemi i v elektromobilech.

Kdy se Mission E Cross Turismo objeví na trhu prozatím známo není, stejně jako není známo, za jakou cenu se bude prodávat. S ohledem na cenovku začínající na 85 tisících dolarech v případě Mission E to ale vypadá, že se bude Cross Turismo pohybovat minimálně o pár tisíc dolarů výše, pokud si zachová své sportovní atributy.

Obrovská očekávání

Porsche do posílení svého portfolia vozidel elektromobily investuje během několika let přes 600 milionů dolarů, na vývoji si dává pečlivě záležet, všechna vozidla procházejí příšným testováním v provozu i na závodních okruzích a kromě plně elektrických modelů jako je zmíněný Mission E bychom se měli brzy dočkat například i hybridní klasiky Porsche 911 nebo Panamera.

Německá automobilka tak sází vše na jednu kartu, pro schopnost konkurence Tesle se dokonce zavázala k vybudování vlastní sítě Superchargerů, které chce prozatím umístit ve všech svých evropských a amerických autosalonech. Díky nim pak bude možné Mission E nabít do 80 % kapacity, tedy zhruba na 400 kilometrů dojezdu, během 15-20 minut.

Foto: Porsche