Porsche chystá vlastní síť nabíjecích stanic. Mission E se na nich do 80 % nabije za 20 minut
, /

Porsche chystá vlastní síť nabíjecích stanic. Mission E se na nich do 80 % nabije za 20 minut

Porsche chystá vlastní síť nabíjecích stanic. Mission E se na nich do 80 % nabije za 20 minut

Příchod prvního a zcela elektrického Porsche se blíží. K zákazníkům by se první kusy modelu s názvem Mission E měly dostat již během příštího roku a Porsche pomalu začíná odhalovat svá esa v rukávu. Pro Mission E slibuje nabití na 80 % kapacity baterie do 20 minut, což by mělo zajistit dojezd 250 mil (402 km) z maximálních 310 mil (498 km) při plném nabití.

Kromě jiného se taky Porsche pomalu pouští do budování vlastní sítě rychlých nabíjecích stanic, tzv. Superchargerů, se kterými chce pokrýt území Spojených států a hlavní trasy Evropy. Tady má bohužel hlavní konkurence v podobě Tesly značnou výhodu, něco na co firma Elona Muska vsadila již dávno a co jí dává značnou výhodu oproti jakékoliv „začínající“ firmě v tomto segmentu.

Českou aplikaci Thunderly, která umí v reálném čase mapovat blesky, si stáhlo za 3 týdny 50 tisíc lidí

Aplikace od českých tvůrců Thunderly využívá živá meteorologická data k zobrazení blesků různě po světě v...

Superchargery Porsche by se měly objevit postupně v každé pobočce Porsche, kterých je jen v USA přes 180. Mission E ovšem nešetří ani na parametrech. Novinka se dostane z 0 na 100 km/h do tří a půl sekund a maximální rychlost dosáhne až 250 kilometrů za hodinu. To vše s cenou od 85 tisíc dolarů. Porsche se chce zároveň zaměřit na maximální snížení opotřebení některých komponent, se kterými má podle Stefana Weckbacha z divize Porsche EV Tesla zásadní problémy.

Konec konců pokud dle něj zkusíte launch control u Modelu S 3x za sebou, je dost pravděpodobné, že se to povede dvakrát a potřetí pokus selže, netřeba pak zmiňovat opotřebení vozu. Největším tahákem Mission E je bezpochyby ikonický design Porsche, něco kde na druhou stranu trochu zaostává Tesla, stejně jako další konkurence jako například Faraday Future či Fisker.

Foto: Porsche