Jan Skalník: Facebook kvůli lepší ochraně dat uživatelů představil přehlednější design i nové nástroje

Jan Skalník z české komunikační agentury Communication Lab se ve svém blog postu věnuje aktuálním změnám v nastavení Facebooku, které Mark Zuckerberg a spol. byli kvůli kauze se zneužíváním dat svých uživatelů Cambridge Analytica nuceni představit.

Společnost Facebook oznámila, že začne zavádět další opatření na posílení ochrany osobních údajů uživatelů této sociální sítě. Novinky, které zahrnují kompletní redesign nastavení soukromí, mají lidem usnadnit práci se správou svých dat. Reaguje tím na události posledních dní, kdy mu kritici vytýkají, že jsou tyto nástroje v aplikaci pro uživatele těžko dostupné.

filiphorky

Přečtěte si takéFilip Horký: V Seznamu mám velkou volnost, člověk si ale nikdy nesmí myslet, že je dobrý

Větší kontrola nad soukromím a osobními daty uživatelů sociální sítě Facebook. To je záměr, se kterým před několika týdny Facebook zahájil práce na nových aktualizacích. Spolupracuje na nich s regulátory, zákonodárci i experty na ochranu osobních údajů. Podle Marka Zuckerberga, zakladatele a šéfa této největší sociální sítě na světě, je většina aktualizací v přípravě již delší dobu, události posledních několika dní podle něj pouze podtrhují jejich význam a potřebnost.

  Jarní úklid v nabídce ovládacích prvků a větší přehlednost se Zkratkami soukromí

V rámci připravovaných novinek Facebook vyčistil zastaralá nastavení a nabídku ovládacích prvků pro uživatele celkově zjednodušil. Rychlé a snadné vyhledávání informací o soukromí, bezpečnosti a reklamách uživatelům umožní nové menu nazvané Zkratky soukromí. Své údaje uživatel v menu zobrazí pouze pomocí několika kliknutí a bude mu jasněji vysvětleno, jak ovládací prvky celkově fungují. Cílem těchto aktualizací je podle šéfa Facebooku Zuckerberga naučit lidi v mobilní aplikaci lépe pracovat, aby byli schopni si ochranu svého soukromí sami nastavit.

fb1

Starý a nový design nastavení

Uživatelé budou mít díky menu jasný přehled o tom, jaká data, s kým a jakými aplikacemi vlastně sdílí. Prostřednictvím menu bude možné ovládat nejen nastavení svých osobních údajů, ale také reklamu, která se uživatelům zobrazuje. Nastavení umožní správu informací, které Facebook používá k jejímu zobrazení. Uživatelé také uvidí, jak fungují předvolby, jak je nastavit a jaké mají možnosti.

Na stejném místě si rovněž nastaví viditelnost svých příspěvků a informací o profilu. Facebook chce také uživatele více vést k tomu, aby se zajímali o bezpečnost svých účtů a využívali možnosti dvoufaktorové autentizace. Tu stejně jako další bezpečností opatření nově najdou také v novém menu.

fb5

Snadnější stahování a mazání osobních dat i transparentnější podmínky služeb

Novinkou jsou i nástroje pro vyhledávání, stahování a mazání dat. Prostřednictvím nástroje “Access Your Information” budou mít uživatelé snadný a bezpečný přístup k informacím a správě obsahu, jako jsou příspěvky, reakce a komentáře, i věci, které na sociální síti vyhledávali. Mohou zde kliknout a odstranit cokoliv z jejich časové osy nebo profilu, co už na Facebooku nechtějí. Tento nástroj také umožňuje stažení dat jako fotky, kontakty, příspěvky a další data, které uživatelé s Facebookem sdílí.

fb3

Nové a přehlednější nastavení soukromí na Facebooku

“Jedna věc je našim uživatelům vysvětlit, jaké údaje o nich vlastně shromažďujeme a jak je používáme. Druhá, a to považujeme za mnohem užitečnější, je umožnit lidem, aby se na správě svých dat podíleli také oni sami. Koneckonců jsou to jejich data,” uvádí Erin Eganová, šéfka ochrany soukromí Facebooku.

Uživatelé tak budou mít možnost smazat věci, které sdíleli v minulosti, nebo se podívat, jaké informace o nich Facebook má.

Honza si cestu k PR našel již díky svému studijnímu oboru. Teoretické znalosti doplňoval praxí a aktuálně již má 5 let zkušeností. Dříve působil například v Rubikon PR či Manage Social. Nehledě na agentury ho to vždy táhlo ke klientům z oblasti architektury, designu a developmentu. Aby taky ne, když chtěl být od mala architektem. Blízký vztah má rovněž ke kávě (čti: na doporučené denní dávky kofeinu si nehraje).

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.