Elektrické kamiony Tesla Semi vyrazily na svoji první jízdu v ostrém provozu
, /

Elektrické kamiony Tesla Semi vyrazily na svoji první jízdu v ostrém provozu

Elektrické kamiony Tesla Semi vyrazily na svoji první jízdu v ostrém provozu

Elektrický kamion od Tesly s názvem Semi, který zakladatel a CEO Elon Musk představil v listopadu minulého roku, vyrazil na svoji první oficiální jízdu v provozu, konkrétně z americké Nevady do Kalifornie, jak informoval Musk na svém Instagramu.

Na cestu z nevadského Rena do kalifornského Fremontu se vydaly hned dva elektrokamiony, které měly převézt náklad baterií z místní továrny Gigafactory do fremontských prostor, kde se vyrábí vozy Tesla. Celá trasa je přibližně 432 kilometrů dlouhá a zatím nejsou informace o tom, zdali tahače v pořádku dojely nebo zda je po cestě potkaly nějaké komplikace.

Tvůrci české hry Machinarium vydávají novou adventuru Chuchel, nominovanou na herního Oscara

České herní vývojářské studio Amanita Design patří jednoznačně k tomu nejlepšímu, co globální nezávislá...

I když veřejnost párkrát výjezd těchto elektrokamionů zaregistrovala, nejednalo se o oficiální jízdu, nýbrž o test — do výroby mají jít totiž až v průběhu příštího roku. A právě v roce 2019 by měly dorazit i k několika zásadním společnostem, které si je předobjednaly.

Do svého vozového parku chtějí tahače Semi, které mají podle Muskovy vize zefektivnit kamionovou dopravu, přidat i obchodní řetězec Walmart, logistické firmy J. B. Hunt a DHL Supply Chain, výrobce piva Budweiser Anheuser-BuschPepsiCo nebo kurýrní gigant UPS. Všechny tyto společnosti chtějí tímto krokem do budoucna snižovat uhlíkové emise, které vypouštějí běžné kamiony a znečišťují tím životní prostředí.

Dojezd 800 kilometrů na jedno nabití a řada asistenčních doplňků

Elektrokamiony Semi mají startovat na ceně 150 tisíc dolarů za standardní variantu se 480kilometrovým dojezdem, přičemž je možné předobjednat i verzi s dojezdem 800 kilometrů, která stojí o 30 tisíc dolarů více. Oba modely nabízejí řidičům asistenční systémy (například hlídání pruhů nebo automatické brždění při potenciální kolizi), zrychlení z 0 na 100 km/h za 20 vteřin při plném naložení nebo dobití na dojezd 640 kilometrů za půl hodiny.

I přes tyto parametry se kamiony pochopitelně střetávají s názory odborníků, že budou zbytečně zatěžovat životní prostředí a efektivnější dopravě příliš nepřispějí. Je však zřejmé, že řadu firem tyto domněnky neodradily a Tesle postupně generují desítky milionů dolarů.

Foto: Tesla