Alza spustila službu HomeBox, která uloží objednané zboží do zabezpečené bedny před vaším domem
, /

Alza spustila službu HomeBox, která uloží objednané zboží do zabezpečené bedny před vaším domem

Alza spustila službu HomeBox, která uloží objednané zboží do zabezpečené bedny před vaším domem

Český eshop Alza.cz dnes představil novou službu, která má ambice opět o něco usnadnit doručování zboží zákazníkům. Novinka nese název Alza HomeBox a v principu se jedná o pevnou schránku zabezpečenou bezpečnostním zámkem s číselným kódem, do které zákazníkovi kurýr služby AlzaExpres přiveze a vloží objednané zboží.

Služba je tak například řešením v případě, že zákazník nechce čekat na kurýra, je v práci nebo neví čas, kdy se bude pohybovat v místě svého bydliště. Samotný princip HomeBoxu je pak jednoduchý: zákazník si u Alzy objedná instalaci HomeBoxu, následně ho umístí před svým domem/bytem a před první objednávkou navolí kód zámku. Kurýrovi pak ještě upřesní, kde přesně se jeho HomeBox nachází.

Michal Illich a jeho nový projekt Zuri: Letadlo budeme mít dříve, než bude rozšířená dálnice do Brna

Blog.cz, Testomato, reklamní systém, který dlouhá léta poháněl Sklik od Seznam.cz, nebo konference WebExpo. To...

První verze HomeBoxu má rozměry 40 × 40 × 60 cm a poslouží tak například k uložení počítače, herní konzole a dalších podobně velkých zařízení. Kód do schránky, který lze kdykoliv změnit, má pouze uživatel a kurýr, který dané zboží doručuje. Ten se přístupový kód dozví až při doručování objednávky.

„Asi každý se už setkal s tím, že měl přepravce zpoždění, neuvedl přesný čas doručení nebo zavážel jen v hodiny, které se překrývaly s pracovní dobou. Občas si tak lidé kvůli tomu raději brali volno či odbíhali ze zaměstnání. V Alze jsme od začátku chtěli tyto nešvary odstranit, proto jsme také zavedli vlastní dopravu AlzaExpres. Nyní ale chceme jít ještě dál a úplně zákazníka od termínů doručení osvobodit. Alza HomeBox bude mít zároveň všechny výhody služeb našeho e-shopu včetně dodání zboží sedm dní v týdnu nebo ještě v den objednávky,“ říká šéf logistiky Alza.cz, Jan Klička

Služba, která je v pilotním režimu zdarma k dispozici zákazníkům Alza Premium, funguje od pondělí do pátku mezi 8:00-22:00 a o víkendu 10:00-20:00. A to v Praze a jejím širším okolí. Do budoucna eshop plánuje rozšíření i mezi ostatní zákazníky, s tím, že mezi brzy podporované lokality by se měla dostat také Bratislava a Ostrava.

Nechtěné zboží v košíku

Start bezesporu zajímavé služby ovšem tak trochu zastiňuje kauza, kterou největší český eshop momentálně řeší. Jak dnes informoval deník iDNES.cz, zákazníci si na sociálních sítích hromadně stěžují, že jim eshop při online nákupu automaticky přihazuje do košíku zboží, které si původně neobjednali. Jedná se prý například o baterky, tonery a další zboží v řádu jednotek až stovek Kč. Samotné zboží jde z košíku odstranit, zákazníky však ale na nečekané položky v košíku nic neupozorňuje. Alza tuto skutečnost potvrdila s prohlášením, že se tak děje kvůli vyššímu pohodlí zákazníků.

„Analýzy nám ukázaly, že drtivá většina zákazníků buď už při nákupu, nebo po něm vyhledává a kupuje určité produkty. Typicky se bavíme o věcech jako kabel k PC u tiskáren, sáčky k sáčkovému vysavači a podobně. Chceme, aby zákazník mohl zakoupené zboží plnohodnotně a spokojeně využívat, a to bez některého příslušenství jednoduše nejde. Díky automatickému přidávání tohoto příslušenství už zákazník nemusí po vybalení tiskárny čekat, než mu dojde třeba propojovací kabel,“ dodala pro iDNES.cz mluvčí společnosti Patricie Šedivá